Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کتاب رویدادهایی همچون تعیین حضرت امام خمینی (ره) به رهبری نظام اسلامی، تعیین آیت‌الله منتظری به رهبری آینده و سپس برکناری ایشان، و نهایتاً تعیین حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به رهبری را واکاوی کرده است. گزارش پیش‌رو به مرور بخشی از این خاطرات می‌پردازد.

«برای همه ما، یعنی سران و امام روشن بود که بنا است اگر حادثه‌ای پیش بیاید، آقای منتظری را جایگزین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من احساس کردم که جمعی درصددند مساله رهبری بعد از امام را با غوغاسالاری تمام کنند. در این قضیه خیلی اصرار ورزیدم [که] ما باید این کار را با ضابطه تمام کنیم. ما خیلی بعدها – نه اینکه همان‌وقت هم بلافاصله – شنیدیم که امام مخالف قائم‌مقامی بوده‌اند. قضیه آقای محمدی‌گیلانی و ملاقاتش با امام و پیغام به آقای هاشمی ‌رفسنجانی را من سال‌ها بعد شنیدم.

امام گفتند که آقای منتظری عدالت ندارد یا ایشان از عدالت ساقط است. یک تعبیر این جوری کردند: «از عدالت ساقط است.» این البته مربوط به چند ماه مانده به فوت ایشان است. قبل از سال ۶۸ است. آقای هاشمی شروع کرد به صحبت و گفت که آمده‌ایم که یک فکری بکنیم برای این کار. تا این حرف از ایشان صادر شد، امام برگشتند گفتند: «چه فکری؟» یک تعبیر این‌جوری؛ «آقای منتظری «. . .» و «. . .» و «فاجر» است.» این سه تعبیر را ایشان کردند. خب واقعا برق از چشم همه ما پرید. این تعبیر؟! بعد آقای هاشمی یک مقداری بیشتر اصرار کرد و تعبیرات دیگری گفت. امام دو بار به ایشان خطاب کردند. یک بار گفتند: «اگر تا صبح هم اینجا اصرار کنید فایده ندارد.» یک بار دیگر گفتند: «اگر خیلی اصرار کنید، می‌گویم همین امشب نامه را بخوانند.» یعنی تهدید کردند.

امام از نامه آقای منتظری این‌جور فهمیده بودند که آقای منتظری دیگر به‌ کلی کنار خواهد کشید و مشغول درس و بحث می‌شود و دیگر ضرر و خطر و ادعا و حرکتی ندارد. من در نوشته خودم نوشته‌ام که معلوم است امام از آینده نگرانند و فکر می‌کنند ملایی مثل آقای منتظری در آینده نظام و با رهبری آینده نظام آرام نخواهد نشست و مزاحمت ایجاد می‌کند. [بنابراین امام (قدّس‌سره)] خواستند جلوی این مزاحمت را بگیرند. در یک جلسه باز ایشان [عدم صلاحیت آیت‌الله منتظری برای رهبری آینده] را مطرح کردند. من به امام گفتم: «آقا! ما در این مجموعه دوستان کس دیگری غیر از ایشان نداریم.» ایشان گفتند: «نه، اینجور نیست! شما رهبر بشوید.» همینجور؛ «شما رهبر بشوید.»

۲۷۲۱۹

کد خبر 1395467

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب امام خمینی انقلاب اسلامی ایران آقای منتظری آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند گفت : این ابلاغ تاکنون اجرا نشده است و عمل به توصیه های ایشان سبب ریشه کنی فساد در کشور می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و فرا رسیدن روز معلم ادامه داد : شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

او افزود: در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی را از ویژگی‌های پهلوانان دانست.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت:کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت 

او افزود : اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت شد، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

 

دیگر خبرها

  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق