Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:06:47 GMT

وقت شناسی و رهبری امام، رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۹۵۹۳

وقت شناسی و رهبری امام، رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عباس امینی  عصر چهارشنبه  در آیین سالروز رحلت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد در مسجدالنبی(ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به تحلیل و مقایسه قیام های مذهبی پرداخت و افزود: زمان سنجی مقوله مهمی در رهبری حرکت ها و تأثیرگذاری آنها   هست ،  اگر  به موقع اقدام شود نتیجه مطلوب حاصل شده و در غیر این صورت نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وقت شناسی را تفاوت میان  ۲ واقعه عاشورا و توابین کوفه ذکر کرد و اظهار داشت: شهدای حادثه عاشورا  به موقع اقدام کردند ،  اما در قیام توابین عده ای شهید شدند ولی به موقع اقدام نکرده و  اثر گذاری زیادی نداشتند.

امینی ادامه داد: درسی که از این ۲ حادثه می توان گرفت این است که اگرچه سلیمان بن صرد خزاعی و حبیب بن مظاهر هر ۲ در راه خدا کشته شدند اما سلیمان هیچ گاه جایگاه حبیب بن مظاهر را نخواهد داشت چون به موقع و هنگامی که امام حسین(ع) و نماینده امام در کوفه کمک خواستند، اقدام نکرد.

امام جمعه شاهرود با نتیجه گیری از این واقعه و بسط آن به زمان کنونی، ابراز داشت: شهدای ۱۵ خرداد هم که در آن زمان پشت امام (ره) را خالی نکرده و به موقع اقدام کردند ، نامشان در تاریخ ماندگار شد.

وی با بیان اینکه عمل آنها ۱۵ سال بعد به نتیجه رسید و انقلاب پیروز شد، تصریح کرد: شهدای ۱۵ خرداد به گردن انقلاب و مردم حق دارند و امام (ره) هم همواره تاکید داشتند که نباید وقایع ۱۵ خرداد فراموش شود   ، انقلاب  ما از این تاریخ شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید در خصوص واقعه ۱۵ خرداد آثار گوناگونی خلق کنند تا این قیام به نسل آینده معرفی شود، افزود: امام (ره) هم در اقدامی به موقع و بجا با ترسیم سه هدف سرنگونی حکومت پهلوی، تشکیل حکومت اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) مبارزه را آغاز و هیچ گاه از اهداف خود کوتاه نیامد.

امام جمعه شاهرود در خصوص هزینه هایی که برای این قیام پرداخت شد، گفت: دینداری در طول تاریخ هزینه بسیاری داشته و اگر کسی فکر کند دینداری بدون هزینه بوده در اشتباه است.

وی با بیان اینکه امام(ره) هم در این راه هزینه های زیادی داده است، تصریح کرد: تبعید به کشورهای مختلف، خوردن سیلی، تهدید به قتل، جلوگیری از ورود به کشور از جمله هزینه های پرداختی ایشان بود.

امینی با اشاره به وقایع گوناگون ابتدای انقلاب از جمله شهادت شهید بهشتی و یارانش و فتح خرمشهر، اظهار داشت: امام راحل درهنگام مواجهه با این حوادث کاملا آرام بود چون به وعده خدا ایمان داشت.

وی افزود: استقبال با شکوه در ۱۲ بهمن ۵۷ و همچنین تشییع جنازه با آن عظمت و غیر قابل تصور وعده ای بود که خداوند به کسانی که با او معامله می کنند، داده است.

 امام جمعه شاهرود به تشییع جنازه شهید سلیمانی هم اشاره کرد و گفت: اینکه خیلی از مردم حتی یکبار هم از نزدیک با شهید سلیمانی مواجه نشده بودند اما در ۲ کشور  ایران و عراق تشییع جنازه باشکوهی برایشان رقم زدند که در تاریخ بی سابقه بود.

این آیین با رعایت کامل نکات بهداشتی، همچون تب سنجی، توزیع ماسک و دستکش و رعایت فاصله مناسب برگزار شد.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود امام خمینی(ره) پروندهٔ خبری سی و یکمین سالگرد هجرت آفتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود امام خمینی ره قیام ۱۵ خرداد دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود امام خمینی ره موقع اقدام ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم رباني ومجاهد مرحوم ماموستا ملا احمد فخری موجب كمال تاثر گردید. این فقیه بصیر از پیشگامان انقلاب اسلامی و از یاوران صدیق  حضرت امام و مقام معظم رهبری بود وهمواره با زهد و تواضع خاص  توفیق بالائی در خدمت خالصانه به مردم  داشت وشمع جمعی برای یاوران انقلاب بود. اینجانب  این فقدان اسفبار  را محضر روحانیت خدوم و مردم بزرگوار آن منطقه و خانواده و فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده، غفران و علو درجات وجبران این ضایعه را از خداوند منان مسئلت دارم.

سیدموسی موسوی
نماینده سابق حضرت امام و رهبری معظم در منطقه کردستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند