Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام خمینی (رحمه االله علیه) با عصای اراده الهی نیل مشکلات را بر سر راه ملت ایران برداشت و استکبار جهانی را در ایران ذلیل کرد.

خبرگزاری شبستان -گرگان، داود خاندوزی؛ در چله انقلاب اسلامی آسمان آبی تر از همیشه و زمین استوارتر زیر پای ملت ضحاک کش می چرخد، گرچه هوای سرد تحریم و مشکلات اقتصادی را پشت سر می گذاریم اما آفتاب امید بر ناامیدی های یخ زده می تابد تا بهار تمدن اسلامی را برای ما به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وقتی صفحه انقلاب را ورق می زنیم، می بینیم بهار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از یک روز زمستانی و حضور یک مردم تاریخی آغاز شده است.

 

اگر این مرد در اروپا ظهور می‎کرد آن را «سانتاکلاوس» یا پاپانوئل می خواندند که آزادی را هدیه آورد، مردی که با آمدنش مردانگی در ایران قد راست کرد و حضورش بهانه‎ای شد برای بهاری شدن امواج احساس ملتی که تا آن روز کوران سرمای رژیمی پلید نفس‎هایشان و دستانشان را به هم گره زده بود.

 

آن مرد آمد تا از این دستان گره کرده در برابر طغیان زمانه سدی بسازد و ساخت و انقلاب اسلامی پیروز شد و آن مرد کسی نبود جز روح الله اسلام آیت الله امام خمینی (رحمه االله علیه) که با عصای اراده الهی نیل مشکلات را بر سر راه ملت ایران برداشت و استکبار جهانی را در ایران ذلیل کرد.


امروز پتروس‎های زیادی از یمن، ایران، سوریه و حتی واشنگتن انگشتان خود را در شکاف‎های سد ایستادگی و استکبارستیزی فرو می برند تا پدیده استکبار و استثمار را مهار کنند و دوره بردگی انسانی را به پایان برسانند و همه این ایستادگی ها از اندیشه ناب مردم تاریخ ایران معاصر منشأ می گیرد.

 

*اندیشه های امام راحل الگویی برای آزادی خواهان جهان

«آخوند عبدالرحمان محمدی»، مدرس و استاد قرآنی اهل سنت در این زمینه می گوید: از نگاه امام راحل سیاست حقیقی آن سیاستی است که مد نظر انبیاء و ائمه اطهار (علیه السلام) باشد چرا که این سیاست رشد و شکوفایی انسان را در ابعاد مختلف به همراه می آورد.

 

وی تصریح کرد: از نگاه امام راحل اسلام دین سیاسی است و این سیاست از طریق انبیاء و پیروان آن به دور از هر گونه دروغ و تزویر به گسترش عدل در جامعه منتج می شود.

 

مدرس و استاد قرآنی اهل سنت ادامه داد: اندیشه های الهی امام راحل و مطالعات فراوان معمار کبیر انقلاب به انضمام تجربه حوادث خاص که در طول دوران زندگی به دست آورده بود اندیشه ها را به وجود آورد که نتیجه آن این انقلاب اسلامی شد.

 

آخوند محمدی متذکر شد: اندیشه های امام راحل منوط به انقلاب اسلامی نیست و در سراسر جهان به الگویی برای آزادی خواهان جهان مبدل شد.

 

وی تاکید کرد: امام راحل با بهره گیری از ایدئولوژی اسلام ناب محمدی کوشید انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود برساند و همواره در تلاش برای مبارزه با استعمارگران داخلی و استکبار جهانی بود.

 

مدرس و استاد قرآنی اهل سنت یادآور شد: معمار کبیر انقلاب اسلامی همیشه به دنبال این مسئله بود که جامعه اسلامی ایران زیر سلطه نباشد و شاخصه های اندیشه امام راحل در پیشرفت علمی و فرهنگی ایران به وجود آورد.

 

آخوند محمدی خاطرنشان کرد: علاقمندی مردم به امام راحل منجر به پیشرفت و توسعه کشور شده است در حالی که تمام اتکای رژیم شاه به خارج از کشور بود امام خمینی (رحمه الله علیه) به توانایی نیروهای داخلی توجه کردند و این مهم منجر به توسعه و پیشرفت کشور شد.

 

وی افزود: افکار و رفتار امام راحل با اندیشه های ایشان یکسان بود و به گونه ای نبود که به نحوی فکر کنند و به گونه ای دیگر عمل کنند، مقام معظم رهبری طلایه دار و سکان دار انقلاب اسلامی در مسیر نهضت امام راحل قرار دارد و همان سیره و روش امام(رحمه الله علیه) را ادامه می دهند.

 

*شخصیت امام راحل از منظر دانشمند جهان اسلام

«آخوند خیراله یعقوبی» می گوید: شخص اسلامی که می خواهد در جهان اسلام تحول ایجاد کند باید در جهان نیز اثربخش باشد و امام راحل اینگونه بود.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بهشهر به افکار غیرایرانی در خصوص شخصیت امام راحل اشاره کرد و گفت: غیرایرانی باید از معمار کبیر انقلاب اسلامی تعریف و تمجید کنند.

 

آخوند یعقوبی به شخصیت امام راحل از منظر دانشمند جهان اسلام گفت: وقتی در بین دانشمندان جهان اسلام فردی از صلابت فکری برخوردار است و این مهم فردی شاخصی است.

 

وی متذکر شد: امام هم برای خود هم در عصر خود و پس از آن نیز یک نمونه شاخص برای جامعه جهانی بوده است.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بهشهر  یادآور شد: دکتر ادریس، نویسنده معروف و مشهور مراکشی می گوید به عقیده من مهمترین کار امام خمینی(رحمه الله علیه) حفاظت از اسلام و ماندن انقلاب پس از پیروزی بود.

 

آخوند یعقوبی بیان کرد: این دانشمند مراکشی می گوید: «بنده در متن انقلاب مردم الجزایر حضور داشتم و همه مردم مسلمان شرکت کردند و استعمار 130 سال فرانسه به ماوراءالنهر سیطره کرده بود به پایان رساندند اما بلافاصله پس از پیروزی انقلاب سوسیالیست ها به اسلام چیره شدند و انقلاب را تغییر دادند و بر مردم حاکم شدند».

 

وی افزود: ادریس می گوید انقلاب اسلامی مردم الجزایر، رهبری مجتهدی نداشت و این مهم منجر به عدم نتیجه لازم از این انقلاب شد.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بهشهر بیان کرد: پروفسور «احمد هوبر» از اندیشمندان اهل سوئیس نیز به سن 79 سالگی رهبر کبیر انقلاب ایران و ارتباط عمیق با نسل جوان اشاره می کند و می گوید جوانان به معمار کبیر انقلاب علاقه زیادی نشان دادند.

 

آخوند یعقوبی متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران مستقیماً از بطن مردم و با کلام نافذ امام راحل جوشیده است.

 

وی افزود: «مولانا نواب بلدین نقشبندی» از علمای برجسته اهل سنت نیز می گوید امام راحل، جامعه غرق در فرهنگ فاسد غرب را تبدیل به جامعه کاملاً اسلامی کرد و آن بزرگ مرد تاریخ بشریت پس از سکوت طولانی جهان اسلام در برابر جنایت سلمان رشدی فتوایی را صادر کرد که ابرقدرت ها و تمام دولت های ضد اسلامی جهان را شوکه کرد.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بهشهر یادآور شد: مولانا کوثر نیازی هندی نیز می گوید امام راحل نمونه ای از رهبری صدر اسلام است و برای استقرار حکومت اسلامی لازم نیست تمامی عوامل کاملاً آماده باشد و تمام آنچه برای برپایی اسلام توحیدی لازم است وجود مجتهد متعهد است که بر جامعه اسلامی در برابر توطئه های منافقان و جهان استکبار اثربخش باشد.

 

آخوند یعقوبی افزود: «جرج موستاکیس»، روحانی و نویسنده مسیحی از یونان می نویسد: «من یک مسیحی هستم ولی به امام راحل علاقه بسیار زیادی دارم، امام خمینی(رحمه الله علیه) اصلاح‌کننده بزرگ امت اسلامی بوده است، من و سایر مسیحیان آزاده وظیفه خود می‌دانیم که از ایشان پیروی کنیم».

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرهنگ و تمدن اسلامی احیای تمدن اسلامی ارتحال حضرت امام راحل اندیشه امام راحل آرمان های امام راحل امام راحل ره تجدید میثاق با امام راحل اندیشه هاي امام راحل امام راحل تمدن اسلامی معمار کبیر انقلاب رحمه الله علیه انقلاب اسلامی جهان اسلام امام خمینی امام راحل اندیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز