Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین گزارش آماری منتشر شده در فضای مجازی از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال جاری اطلاعات جدیدی به ما می‌دهد.

همان‌طور که همه می‌دانیم شیوع ویروس کرونا از دسامبر گذشته باعث تغییرات جهانی شده است و اکنون مردم بعضی از کار‌های خود را به طور کلی به شکل‌های دیگر انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس منجر به توقف تولید جهانی و کاهش فروش در بعضی از محصولات شد. در سه‌ماهه گذشته مصرف کنندگان کمتر به کالا‌های غیر ضروری می‌پرداختند که باعث می‌شد محموله‌های گوشی‌های هوشمند جهانی به کلی کاهش پیدا کند.

کاهش فروش گوشی‌های هوشمند

فروش جهانی تلفن‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با ۲۰.۲ درصد کاهش روبه‌رو بوده است. پنج برند برتر تلفن‌های هوشمند سامسونگ، هوآوی، اپل، شیائومی و اوپو بودند. اپل شاهد کاهش ناچیز در فروش بود در حالی که اوپو، سامسونگ و هوآوی بیشترین کاهش را تجربه کردند. شیائومی تنها شرکتی بود در مقایسه با سال گذشته پیشرفتی هر چند ناچیز داشت. این برند نسبت به سال پیش با ۱.۴ درصد پیشرفت روبه‌رو بود.

بیشتر بخوانید: کنسول PS4 بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه فروش کرد

سامسونگ امسال بیش از ۵۵ میلیون دستگاه را در مقایسه با بیش از ۷۱ میلیون در سه ماهه مشابه سال گذشته به فروش رساند. در همین حال هوآوی بیش از ۴۲ میلیون دستگاه (در مقابل بیش از ۵۸ میلیون سال گذشته) را به مشتریان خود ارسال کرد. اپل در مقایسه با بیش از ۴۴ میلیون دستگاه در سال گذشته، ۴۰ میلیون عدد از گوشی‌های هوشمند خود را فروخت.

در واقع توانایی اپل برای ارائه خدمات به مشتریان از طریق فروشگاه‌های آنلاین و بازگشت محصولات به سطح عادی در پایان ماه مارس به بهبود بخشی از حرکت مثبت اولیه کمک کرد. هوآوی در تلاش است تا بتواند هر چه زودتر به روز‌های اوج خود بازگردد. اما شرایط سختی پیش روی این شرکت قرار دارد. باید دید باز هم هوآوی می‌تواند از پس مشکلات بر بیاید؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشی هوشمند شیوع ویروس کرونا فروش گوشی هوشمند گوشی های هوشمند میلیون دستگاه سه ماهه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.
اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899045

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا