Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:37:09 GMT

لیبی|فرودگاه طرابلس از دست نیروهای حفتر آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۰۲۳۹

لیبی|فرودگاه طرابلس از دست نیروهای حفتر آزاد شد

نیروهای دولت الوفاق لیبی اعلام کردند که فرودگاه طرابلس را از دست نیروهای خلیفه حفتر آزاد کردند. ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، «محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت الوفاق لیبی گفت که این نیروها فرودگاه بین المللی طرابلس را کاملا آزاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ارتش لیبی وابسته به دولت الوفاق امروز چهارشنبه از آغاز عملیات آزادسازی فرودگاه طرابلس از دست نیروهای خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان لیبیایی خبر داد.

«محمد قنونو» سخنگوی عملیات موسوم به آتشفشان خشم دولت الوفاق لیبی گفت: نیروهای ما  دو روز قبل موفق شدند فرودگاه طرابلس را محاصره کنند.

فرودگاه بین المللی طرابلس در فاصله 27 کیلومتری این شهر و در منطقه "قصر بن غشیر" واقع شده است. این فرودگاه از سال 2014 میلادی به دلیل خسارت‌های ناشی از درگیری‌ها در آن زمان تعطیل و پرواز هواپیماها به فرودگاه بین المللی معیتیقه منتقل شد.

نیروهای شرق لیبی، موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت فرماندهی ژنرال "خلیفه حفتر" در آوریل 2019 عملیات نظامی برای اشغال پایتخت را که مقر نیروهای دولت وفاق ملی است، آغاز کردند.

نیروهای دولت وفاق ملی، که از مشروعیت در نزد جامعه جهانی برخوردار است، طی هفته‌های اخیر با پشتیبانی ترکیه کنترل برخی مناطق در شمال شرقی لیبی را در دست گرفته‌اند ولی ارتش ملی لیبی، که از سوی امارات، مصر و روسیه حمایت می‌شود، روز گذشته از سیطره بر برخی مناطق خبر داد.

تلاش های بین المللی برای برقراری آتش بس بین طرف های درگیر تاکنون نتیجه ای نداشته است.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طرابلس اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرابلس اخبار لیبی طرابلس اخبار لیبی فرودگاه طرابلس نیروهای دولت دولت الوفاق بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس

نادیا زکالوند: چندی پیش تمساحی که از محل زندگی خود دور شده بود در باند فرود نیروی هوایی مک‌دیل سرگردان شده و سپس جلوی ارابه فرود یکی از هواپیماها جا خوش کرده بود.

کارکنان این فرودگاه، عکس این تمساح ۳ متری را که جلوی پرواز هواپیما را گرفته بود در صفحه «فیس‌بوک» خود منتشر کردند و سپس تلاش خود را برای جابه‌جا کردن تمساح از باند فرود و سپس انتقال آن به بیرون از فرودگاه نشان دادند. این تمساح از رودخانه «هیلس‌باروف» که نزدیک فرودگاه قرار دارد به فرودگاه آمده بود.

کارکنان این فرودگاه گفتند، «با تلاش و جهد بسیار سرانجام توانستیم جدیدترین پرسنل دندان‌تیزمان را از جلوی ارابه فرود هواپیما کنار بزنیم.»

آنها این تمساح را که روی آن نام «الویس» گذاشته بودند از فرودگاه به محل زندگی خود منتقل کردند.

منبع:

upi

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900711

دیگر خبرها

  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)