Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی به نقل از مقامات وزارت دفاع این کشور گزارش داد که نیروهای رزمی ارتش آمریکا که برای سرکوب معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس به واشنگتن اعزام شده بودند، در حال بازگشت به پادگان‌های خود هستند. ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری آسوشیتد پرس روز چهارشنبه به نقل از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور که برای کمک به مهار اعتراضات گسترده در واشنگتن به این شهر اعزام شده بودند، در حال ترک این شهر و بازگشت به پادگان‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس مدعی شده‌اند که طی دو روز اخیر شدت ناآرامی‌ها در پایتخت آمریکا کاهش یافته و به همین دلیل تصمیم گرفته شده است که نیروهای ارتش از واشنگتن خارج شوند.

به گفته این مقامات آمریکایی، حدود 200 نیروی واکنش سریع لشکر 82 هوابرد ارتش آمریکا اولین نیروهایی خواهند بود که امروز چهارشنبه به پادگان خود در فورت براگ واقع در ایالت کارولینای شمالی بازخواهند گشت و ظرف روزهای آینده نیز نیروهای دیگری که از پادگان‌هایی در ویرجینیا و مریلند به واشنگتن اعزام شده‌اند، پایتخت آمریکا را به مقصد پادگان‌های خود ترک خواهند کرد.

این مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا که به شرط فاش نشدن نامشان با خبرنگار آسوشیتد پرس مصاحبه کرده‌اند، مدعی شده‌اند که نیروهای ارتش آمریکا طی روزهای اخیر در واشنگتن حضور داشته‌ و در دسترس بوده‌اند، اما از آنها برای مهار اعتراضات استفاده نشده است.

دوشنبه گذشته یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است. وی اصرار دارد که برای سرکوب اعتراضات، علاوه بر نیروهای پلیس و نیروهای گارد ملی آمریکا از نیروهای ارتش نیز استفاده کند.

ترامپ روز دوشنبه در یک نشست ویدیویی با فرمانداران ایالت‌های این کشور اعلام کرد که دولتش قصد دارد هزاران نفر از معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس را بازداشت و اعتراضات را به‌شدت سرکوب کند.

امروز چهارشنبه مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری درباره احتمال به‌کارگیری نیروهای ارتش این کشور برای سرکوب اعتراضات مدعی شد: «گزینه استفاده از این نیروها همیشه تنها به عنوان آخرین راهکار مطرح است. این گزینه تنها در اضطراری‌ترین و حساس‌ترین شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما اکنون در این شرایط قرار نداریم و من از این گزینه حمایت نمی‌کنم.»

ساعاتی بعد از پایان نشست خبری وزیر دفاع آمریکا، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که اظهارات مارک اسپر به مذاق دونالد ترامپ و تنی چند از اعضای کابینه وی از جمله «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی خوش نیامده و جایگاه وزیر دفاع آمریکا با این اظهارات کاملاً متزلزل شده است.

واکنش تیم وحشت زده ترامپ به اعتراضات تاریخی ضدنژادپرستیاستعفای یک مقام دفاعی آمریکا در اعتراض به حمایت پنتاگون از ترامپسی‌ان‌ان: مخالفت با ترامپ جایگاه وزیر دفاع آمریکا را متزلزل کردبایدن: ترامپ آمریکا را به میدان جنگ تبدیل کرده استهشتمین روز ناآرام آمریکا سپری شد؛ تهدید ترامپ برای استفاده از ارتش هم کارساز نیستتلاش وزیر دفاع آمریکا برای فاصله گرفتن از عکس یادگاری جنجالی ترامپترامپ: ارتش را به خیابان‌ها می‌فرستم/ با معترضانی که در خیابان بمانند برخورد می‌شوداعلام آمادگی ترامپ برای اعزام نیروهای ارتش آمریکا به مینه‌سوتا

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط پنتاگون نظامیان آمریکایی اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پنتاگون نظامیان آمریکایی اخبار آمریکا پنتاگون نظامیان آمریکایی اخبار آمریکا وزیر دفاع آمریکا نیروهای ارتش ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093682

دیگر خبرها

  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین