Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@11:25:46 GMT

قرارداد ۲ ساله صادرات برق با عراق امضا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۰۳۹۴

قرارداد ۲ ساله صادرات برق با عراق امضا شد

«رضا اردکانیان» اضافه کرد که تمامی قرارداد‌های صادرات برق به عراق تا پیش ار این یکساله بوده، اما در این سفر، مذاکرات نهایی شده و قرارداد دو ساله صادرات برق برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با وزارت برق عراق به امضا رسید.

وی اضافه کرد که با پیگیری‌هایی که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق داشته، در این سفر حدود ۴۰۰ میلیون دلار (معادل نیمی از مطالبات برق ایران) از طرفی عراق وصول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان افزود: به مناسبت نیمه خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امروز به همراه هیاتی از همکاران صنعت برق و همچنین تبریک آغاز به کار وزیر جدید برق جمهوری عراق، این سفر یک روزه را انجام داده است.

به گفته وی، در جریان این سفر علاوه بر دیدار با «ماجد مهدی حنتوش» همتای عراقی، با مقام‌های ارشد دولت عراق از جمله رییس جمهوری، نخست وزیر، وزیر دارایی و روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق با هدف پیگیری توافق‌ها و مذاکرات قبلی، نشست‌های موثری داشته است.

وی ادامه داد: در این جلسات هم، توافقات گذشته مرور شد و هم برنامه همکاری سه ساله‌ای که برای بازسازی صنعت برق عراق توسط بخش خصوصی ایران - قبلاً به امضا رسیده بود- و هم پیرامون مطالبات بخش برق از وزارت برق عراق و نیز قرارداد صادرات برق مذاکره کرده است.

اردکانیان خاطر نشان ساخت که مقرر شد هفته آینده هیات‌های فنی و تخصصی بخش خصوصی ایران برای امضای دو قرارداد مهم در زمینه کاهش تلفات شبکه توزیع برق و همچنین تعمیر و بازسازی ادوات و تجهیزات برقی عراق به بغداد سفر کنند.

وزیر برق ایران با اشاره به ماموریتی که به نیابت از سایر وزارتخانه‌ها در این سفر داشته گفت که مذاکراتی هم در خصوص ایجاد تسهیلات بیشتر برای سایر تبادلات تجاری با مقام‌های عراق داشته است.

وزیر نیرو تاکید کرد که گزارش کاملی از دستاورد‌های این سفر را متعاقبا به هیات دولت ارائه می‌کند.

رضا اردکانیان از دستاورد‌های سفر یکروزه به عراق ابراز خرسندی کرد و گفت که خوشبختانه خبر‌های خیلی خوبی را در این سفر دریافت کرده و امیدوار است هر چه زودتر جامه عمل پیدا کند.

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی صبح روز چهارشنبه وارد بغداد شده و در بدو ورود با «ماجد مهدی حنتوش» همتای عراقی خود درباره گسترش همکاری‌های برقی دیدار کرد.

وی در ادامه سفر، با «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی و «برهم صالح» رییس جمهوری و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و روسای بانک مرکزی و بانک تجارت (TBI) دیدار و گفت: وگو کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رضا اردکانیان صادرات برق ایران و عراق وزیر نیرو پارسی خبر صادرات برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه امضا قرارداد خریداران سهام پرسپولیس + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • لحظه امضا قرارداد خریداران سهام پرسپولیس + ویدئو
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح