Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@06:41:21 GMT

تشکیل کمیته سیما و منظر در مناطق شهرداری قم

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۰۱۳

تشکیل کمیته سیما و منظر در مناطق شهرداری قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: طی دو ماه آینده کمیته سیما و منظر در مناطق شهرداری تشکیل خواهد شد تا مردم بتوانند با سرعت بیشتری پیگیری امور خود در زمینه کنترل نماها باشند.

غلامرضا جانقربان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ایراداتی که شهرداری به اجرای نماهای نامتعارف و رومی وارد می‌کند، اظهار کرد: ما به شدت نسبت به حفظ سیما و منظر شهری متناسب با جایگاه قم حساس هستیم و تلاش داریم از بدمنظری در شهر جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه امروز بدمنظری در شهر دیده می‌شود، گفت: البته ضوابطی در این زمینه گذاشته شده اما به طور کامل این ضوابط اجرا نمی‌شود.

جانقربان با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری در خصوص سیما و منظر شهری در قم، افزود: انتظار ما از سازندگان این است که ضمن کار ارزشمندی که در اشتغال‌زایی و توسعه مسکن انجام می‌دهند نسبت به سیما و منظر ساختمان‌ها نیز حساس باشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به سیمای ساختمان‌ها متناسب با صرفه‌های اقتصادی نگاه کرد، گفت: این کار که برای کسب سود بیشتر اقدام به استفاده از نماهای نامتعارف و رومی شود درست نبوده و باید جلوگیری شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: طی سال‌های اخیر نظارت‌ها بر ساختمان‌های ۵ سقف و بالاتر در حوزه سیما و منظر آغاز شده و تلاش داریم این نظارت‌ها را به ساختمان‌های ۳ سقف و بیشتر هم توسعه دهیم.

جانقربان با تاکید بر اینکه چارچوب‌های کلی نماهای ایرانی و اسلامی در شهرداری تدوین شده است، گفت: تمام این ضوابط باید رعایت شده تا مالکین و سازندگان دچار جریمه‌های مشخص‌شده در زمینه سیما و منظر نشوند.

وی اظهار کرد: لازمه تحقق سیاست‌ها در زمینه سیما و منظر شهری همکاری و مساعدت تنگاتنگ شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: البته با سیاست‌گذاری‌های صورت‌گرفته و ضوابط مشخص‌شده در سال‌های اخیر شاهد کاهش اجرای نماهای نامتعارف و رومی در شهر قم بوده‌ایم و امروز بیش از ۵۰ درصد سازندگان به ضوابط سیما و منظر شهری توجه می‌کنند.

جانقربان گفت: طی دو ماه آینده کمیته سیما و منظر در مناطق شهرداری نیز تشکیل خواهد شد تا مردم بتوانند با سرعت بیشتری پیگیری امور خود در زمینه کنترل نماها باشند.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قم شهرداری معماری منظر شهری سیما و منظر شهری ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه، 19 اردیبهشت) در حاشیه هیأت دولت، اظهار کرد: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده بلکه برخی مراودات پولی و مالی بین ایران و عراق وجود دارد که با گفت وگو بین مقامات دو کشور همیشه حل شده و مشکلی در این زمینه که لاینحل باشد، نداریم.

جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود

وی درباره مطالبه جهانی تحریم رژیم صهیونیستی در المپیک، گفت: ما یک فهرستی از اقدامات رژیم صهیونیستی را با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تهیه کرده‌ایم که جلسات ما با این سازمان‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در همین زمینه روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و مستندسازی در خصوص اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفت تا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد داخلی استفاده کنیم.

دهقان خاطرنشان کرد: با ارتباطاتی که با سازمان‌های مردم نهاد خارجی و اروپایی وجود دارد از ظرفیت‌های آنها نیز در این زمینه استفاده خواهد شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای اینکه جنایات رژیم‌ صهیونیستی را که در غزه مرتکب شده است و همچنان نیز ادامه دارد در حد ممکن در کشورهای مختلف جهان پیگیری کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان گفت: البته چون ما رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت به رسمیت نمی‌شناسیم طبیعت اقدامات ما به عنوان دولت خیلی وجهی ندارد و و اقدامات ما از مسیرهای دیگری باید صورت گیرد.

کد خبر 850354 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و عراق

دیگر خبرها

  • کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟
  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • ابتکار شهرداری سمنان برای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • افتتاح باند دوم بزرگراه جیرفت بم با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی
  • تشکیل کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟
  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • اهمیت سفر «نیچروان» از منظر اقلیم کردستان
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی