Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:14:57 GMT

ضرورت نظارت بر فعالیت مدرسه‌های فوتبال

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۳۷۸

ضرورت نظارت بر فعالیت مدرسه‌های فوتبال

بدون شک یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای توسعه رشته جذاب و پرمخاطب فوتبال در مناطق مختلف و تقویت تیم‌ها در رده بزرگسالان، توجه به راه‌اندازی و تقویت اینگونه مدارس در چارچوب مقررات با داشتن برنامه مدون و شناسایی، جذب و آموزش علاقه‌مندان است .

در این خصوص طی سال‌های اخیر شاهد تشکیل و فعالیت رو به رشد مدارس مختلف در شهر یزد و بیشتر در ۹ شهرستان‌ دیگر استان هستیم که نسبت به ارایه آموزش به نونهالان ،نوجوانان و ارتقای این رشته با همکاری برخی نهادها و حمایت دولتی اقدام و فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اهمیت گسترش این مدارس و نقش و جایگاه آن برای توسعه علمی و عملی فوتبال هرچند برکسی پوشیده نیست ولی یکی از مطالبات مهم و همیشگی و طبیعی مردم و خانواده‌هاست که باید تمام امور در چارچوب مقررات و تحت نظارت عالیه صورت گیرد تا از بروز تخلفات احتمالی پیشگیری شود.

در این ارتباط جمعی از خانواده‌ها، کارشناساس و مسوولان فرهنگی و ورزشی در گفت و گو با گزارشگر  ایرنا با اشاره به ضرورت فعالیت این مراکز بر تقویت نظارت، ساماندهی و انجام امور فرهنگی و پرورشی در کنار امور فنی تاکید کردند.

این عده اعتقاد دارند، باید افرادی که نسبت به تشکیل مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی اقدام می‌کنند تمام برنامه‌های خود را طبق مقررات و در راستای تحقق اهداف ورزش به خصوص آموزش درست، داشتن پیوست فرهنگی و برنامه‌محوری با خروجی مشخص انجام دهند.

نظارت‌ها افزایش یابد

یکی از شهروندان یزدی که به گفته خودش سال گذشته ۲ فرزندش در یکی از مدارس تابستانی عضویت داشت با تاکید به اهمیت فعالیت این مراکز گفت: مهمترین موضوعی که باید در مرحله اول در خصوص این مدارس مدنظر باشد، کسب مجوز قانونی برای فعالیت است، اگر این امر محقق شود سایر مسایل رفع 

 می‌شود.

رضا کمالی افزود: برخی مدارس  با دور زدن قانون و با تبلیغات توخالی گسترده در شهر نسبت به جذب علاقه‌مندان و عضویت افراد اقدام می‌کنند در حالی که هنوز مجوز ندارند و فقط با هدف کسب درآمد در تابستان  به صورت موقتی به کار خود ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: باید تمام فعالیت در مدارس ورزشی به خصوص رشته فوتبال و فوتسال که از جذابیت بیشتری در بین دانش‌آموزان در رده پایه برخوردار است طبق مقررات و طی کردن استانداردها و تحت نظارت مسوولان و دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باید تمام فعالیت های این نوع مدارس  ، شفاف و طبق برنامه رسمی و در چارچوب ماموریت‌های تعریف شده باشد، اگر چنین شد بدون شک هدف متعالی این مراکز که توسعه و ارتقای این رشته جذاب است در عمل اجرایی می‌شود.

به گفته کمالی در این خصوص باید توسط اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال، اسامی مدارس دارای مجوز همراه با آدرس و مشخصات دقیق آنها از طریق رسانه‌های گروهی و تارنمای آنها به اطلاع خانواده‌ها برسد که جلو سوء استفاده‌ها گرفته می‌شود.

تمام امور طبق مقررات باشد

همچنین معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: فعالیت تمام مدارس ورزشی به خصوص فوتبال باید طبق مقررات دولت و با کسب مجوز لازم و طی فرایند اداری باشد که تاکنون در این خصوص اقدام‌های لازم صورت گرفته و امسال نیز امور بررسی و انجام می‌شود.

سید احمد هاشمی افزود: هرگونه تشکیل مدارس ورزشی و فوتبال باید با داشتن شرایط در ابعاد مختلف باشد و بعد از راه‌اندازی در طول سال به خصوص توسط هیات‌های مختلف کار بازرسی جدی و مستمر برای ارزیابی و نظارت بیشتر صورت می‌گیرد.

این مسوول اظهار کرد: مردم و خانواده‌ها باید در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در اولین فرصت به این اداره‌کل و هیات‌های ورزشی و همچنین در شهرستان‌ها به اداره های ورزش و جوانان گزارش کنند که با جدیت موضوع بررسی و رسیدگی لازم به عمل می‌آید.

هاشمی به اهمیت فعالیت این مدارس برای شناسایی استعدادها و ارتقای ورزش استان در رده بزرگسالان و تقویت آنها اشاره کرد و حمایت دولت و مسوولان را در چارچوب مقررات یکی از برنامه‌های مهمی ذکر کرد که همه ساله اعمال می‌شود.

مردم نظارت کنند 

همچنین رییس کمیته جوانان هیات فوتبال یزد گفت: وجود تیم‌های قوی در عرصه ورزش به خصوص این رشته در گرو تشکیل مدارس فعال برای رده سنی پایه در چارچوب مقررات و همراه با نظارت و فعالیت‌های علمی و فرهنگی است .

هادی محراب افزود: توسعه فوتبال و فرهنگ‌سازی یکی از برنامه‌های مهمی است که با همکاری بخش‌های مختلف و حمایت تیم‌ها و مدارس فوتبال در حال انجام است و یکی از آنها همکاری در تاسیس مدارس است تا فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: طبق مقررات هرگونه فعالیت مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی باید با کسب مجوز باشگاه و طی دقیق مقررات باشد که با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و این هیات در ابتدای هر سال صورت می‌گیرد .

این مسوول ورزشی اظهار کرد: کار نظارت بر نحوه فعالیت این مدارس طبق مقررات و وظایف تعریف شده با همکاری برخی سایر مجموعه‌ها دقیق و مستمر صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف رسیدگی و اقدام به عمل می‌آید .

محراب از خانواده‌ها خواست هرگونه سووال در خصوص فعالیت مدارس را با شماره تلفن ۳۷۲۲۷۰۷۱ در میان گذارند و یا حضوری به هیات فوتبال استان مستقر در ورزشگاه شهید نصیری یزد مراجعه کنند.

هم اکنون ۳۰ مدرسه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در استان یزد فعال است .

استان یزد با یک میلیون  و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

برچسب‌ها فوتبال گذران اوقات فراغت یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال گذران اوقات فراغت یزد فوتبال گذران اوقات فراغت یزد چارچوب مقررات ورزش و جوانان طبق مقررات خانواده ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند

 قشلاقی در آیین زنگ سپاس معلم اظهار کرد:از ۱۴۶ مدرسه شهرستان هشترود ۲۵ مدرسه قدمت بیش از ۴۰ سال دارند و در حال تخریب هستند و به صورت فوری به تجدید بنا نیاز دارند.

وی گفت: مدارس فاطمیه (س) و شهید رجایی در مرکز شهر هشترود از شرایط بد فیزیکی برخوردار هستند و اولیای دانش آموزان حاضر به ثبت‌نام فرزندان خود در این مدارس نیستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند گفت:تحقق این مهم از الزامات توسعه شاخص‌های آموزشی در این شهرستان است.

قشلاقی گفت: ۱۰ مدرسه کانکسی هم در این شهرستان وجود دارد که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی از خیرین خواست در احداث مدرسه شبانه روزی و فنی و حرفه‌ای در این شهرستان اهتمام داشته باشند.

در این مراسم از تعدادی از معلمان نمونه شهرستان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه