Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@06:03:42 GMT

بازگشایی مرز بازرگان پس از سه ماه تعطیلی

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۴۰۵

بازگشایی مرز بازرگان پس از سه ماه تعطیلی

مدیرکل گمرک بازرگان از بازگشایی مرز زمینی ایران و ترکیه بعد از بیش از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

قدس آنلاین: صادق نامدار در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا مرز زمینی ایران و ترکیه از اسفندماه سال گذشته تعطیل شده بود افزود: از  پنجشنبه ساعت ۱۰ و نیم به وقت ایران مرزهای زمینی ایران و ترکیه بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرف ترک طی تماس تلفنی با مقامات ایران بر آمادگی بازگشایی مرزهای زمینی با کشورمان از فردا خبر داد و اضافه کرد: مرز بازرگان و سایر مرزهای زمینی ایران و ترکیه از ساعت ۱۰ و نیم پنجشنبه ۱۵ خرداد بازگشایی شده و کامیون و خودروهای ترانزیتی دو کشور می‌تواند از مرزهای دو طرف تردد کنند.

نامدار با اشاره به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در زمینه تردد مسافر و کالا از طریق مرزهای زمینی ایران و ترکیه، عنوان کرد: تمام زمینه‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرزهای ایران فراهم شده و آمادگی تردد کامیون‌ها و خودروهای ترانزیتی دو کشور را داریم.

مدیرکل گمرک بازرگان از تمهیدات بهداشتی و اکیپ مستقر شده وزرات بهداشت (غربالگری) و محل داگت ضدعفونی کامیون‌ها در مرز بازرگان خبر داد، افزود: تمامی کامیون‌ها توسط داگت ضدعفونی که از سوی کشورمان در این مرز دایر شده است کاملاً ضدعفونی خواهد شد که طرف ترک از این تمهیدات بهداشتی ایران اظهار رضایت کرده است.

نامدار با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی تنها استان هم مرز ایران و با ترکیه است گفت: با میسر شدن امکان تردد از این مرز، روزانه ۶۰ دستگاه کامیون از طریق این مرز به سمت ترکیه حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کل دنیا با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شده است، اظهار کرد: در صورت بازگشایی مجدد مرز بازرگان رونق صادرات را شاهد خواهیم بود.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مرز بازرگان مرز ایران و ترکیه زمینی ایران و ترکیه آذربایجان غربی مرزهای زمینی گمرک بازرگان مرز بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

                مواد لازم:   2 عدد سیب زمینی   2 عدد تخم مرغ   نمک   پودر سوخاری   روغن گیاهی   پنیر موزارلا     منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم) طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • فیلم | برخورد وحشتناک قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود