Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@23:45:57 GMT

امیر قربانی: بالگرد ارتش، آتش را شعله‌ورتر نکرد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۵۵۳

امیر قربانی: بالگرد ارتش، آتش را شعله‌ورتر نکرد

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: به هیچ عنوان این حرف که «بادی که به واسطه حضور بالگرد در مناطق کوهستانی دچار آتش‌سوزی شده جریان پیدا می‌کند، موجب شعله ورتر شدن آتش در آن مناطق می‌شود» سندیت ندارد.

به گزارش مشرق، امیر یوسف قربانی با بیان اینکه بعضا برخی صحبت‌های غیرکارشناسی در خصوص کمک بالگردها برای عملیات اطفای حریق انجام می‌شود که هیچگونه پایه علمی و منطقی ندارند، گفت: به هیچ عنوان این حرف که «بادی که به واسطه حضور بالگرد در مناطق کوهستانی دچار آتش‌سوزی شده جریان پیدا می‌کند، موجب شعله ورتر شدن آتش در آن مناطق می‌شود» سندیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

استان‌های مستعد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع همه امکانات پیشگیری و مقابله‌ای خود را بسیج کنند فیلم/ باز هم آتش‌سوزی در زاگرس جزییات خسارت آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران تصاویر ماهواره‌ای سوختن منطقه خائیز جزئیات آتش‌سوزی پارکینگ واگن‌های رجاء در اسلامشهر

وی با بیان اینکه جابجایی نیروها از طریق بالگرد برای کمک به مهار آتش سوزی در نواحی کوهستانی، امری معمول و متداول در جهان است، عنوان کرد: بالگردها در این مواقع نیروهای خود را در مناطق مطمئن و ایمن و حداقل با ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر فاصله نسبت به آتش پیاده می‌کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز طبیعتا بنا به درخواست یک سیستم و ساختار به پرواز درمی‌آیند، عنوان کرد: ما هیچ‌گاه خودمان ابتدا به ساکن برای کمک به مهار آتش سوزی در نواحی کوهستانی اقدام نمی‌کنیم بلکه بالگردهای هوانیروز در ماموریت‌های غیررزمی، به درخواست استانداری و ستاد مدیریت بحران و دستور سلسه مراتب ارتش به پرواز درمی‌آیند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم امیر قربانی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی

فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با حضور در منزل سردار سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی با خانواده این شهید دیدار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا ، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، به همراه امیر سرتیپ دوم صمد نوری فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان و سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه بود که در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نائل آمد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • بازدید فرمانده هوانیروز ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • هشدار هواشناسی در مازندران