Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلا‌می گفت: ۹۰ میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی برای احداث سیل‌بندها در جنوب بلوچستان اختصاص یافت. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: بعد از وقوع سیل دی‌ماه سال گذشته در جنوب بلوچستان شاهد پیشروی گودال‌های عمیق و یا به زبان محلی "گرگروک‌ها" بودیم؛ این پیشروی 300 روستا را در خطر تخریب کامل قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته 90 میلیارد تومان در قالب دو قسط از صندوق توسعه ملی برای احداث سیل‌بندها و بندسارها در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که از این 90 میلیارد، 50 میلیارد تخصیص داده شده و 39 میلیارد دیگر هم در مراحل تخصیص است.

عواقب سیل دی‌ ماه بلوچستان| پیشروی گودال‌های عمیق / ‌روستاها از سکنه خالی شد + فیلمگزارش ویدئویی تسنیم| بازسازی مناطق سیل‌زده بلوچستان در ابهام / روستانشینان ‌به مناطق حاشیه‌نشین شهر پناه بردندعواقب سیل بلوچستان| محرومیت‌ها دوچندان و روستاهای در حاشیه بیشتر شدند + فیلم

نماینده مردم چابهار، کنارک، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند در مجلس گفت: با این مبالغ علاوه‌بر احداث بندسارهای کوچک و متوسط، سیل‌بندی به‌طول 8 کیلومتر در منطقه عورکی چابهار از اصلی‌ترین مناطق پیشروی گودال‌های عمیق "گرگروک‌ها" ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت این سیل‌بند تا آخر مردادماه آغاز می‌شود، گفت: برای بسته شدن کل پرونده گودال‌ها و گرگروک‌ها اعتباری بالایی نیاز است و فعلاً با اعتباری که تخصیص داده شده، روستاهای پایین دست از شرایط بحرانی بیرون خواهند آمد.

تسنیم پیش از این در گزارش‌های متعددی به مسئله پیشروی این گودال‌ها پرداخته که در بیشتر بخوانید قابل دسترس است.

انتهای پیام/395/ت

R7843/P/S6,65/CT15 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان گودال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، امداد رسانی به ۱۶۰ روستا و توزیع بسته‌های معیشتی در بین سیل زدگان از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق سیل زده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم