Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: جنبش‌های دانشجویی، اجازه نخواهند داد پشت میزنشینی، عادت برخی آقایان مجلسی شود و عملکرد نمایندگان به دقت رصد می‌شود.

علیرضا فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز بیان کرد: جنبش‌های دانشجویی اجازه نخواهند داد تا برخی نمایندگان به پشت میزنشینی عادت کنند و از محور اصلی مردمی بودن غافل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه عملکرد نمایندگان به دقت رصد می‌شود و مطالبه‌گر وعده‌های انتخاباتی آنان خواهیم بود، افزود: مجلس کنونی را اکثریت انقلابیون تشکیل می‌دهند و این یک فرصت برای بدنه انقلابی مجلس است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار داشت: شاید نقطه قوت دیگر مجلس یازدهم، حضور جوانانی باشد که با حمایت مردم و به پاس بیانات و توصیه‌های رهبر انقلاب به این جایگاه اعتماد دست یافته‌اند و اکنون به مجلس راه یافته‌اند بنابراین منتخبین جوان مردم باید این فرصت را غنیمت شمرده و بار دیگر کارآمدی و بصیرت جوانان را اثبات و امور را به صورت تخصصی دنبال کنند.
فرخی با اشاره به ضرورت بهبود وضعیت معیشتی و افزایش قدرت خرید مردم بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با اهتمام به شعار جهش تولید، اصلاح و تسهیل قوانین، موانع تولید پیش روی صاحبان صنایع و تولیدکنندگان را برطرف ساخته و توان تولید داخلی را افزایش دهند و رشد اقتصادی محسوس و تأثیرگذاری را در زندگی مردم ایجاد کنند.

وی ضمن تاکید بر عدالت‌محوری به عنوان یکی از رویکردهای اصلی مجلس یازدهم، گفت: بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت اقشار متوسط و ضعیف جامعه، موانع ازدواج و مسکن جوانان، صنعت خودروسازی و افزایش قدرت خرید مردم با ابزارهای قانونی و پرکردن خلأ نظارتی، از مهمترین مطالبات و خواسته‌های عموم مردم در جامعه است.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان خطاب به منتخبین مردم شیراز اظهار داشت: ما از تمام نمایندگان به ویژه نمایندگان شهر شیراز می‌خواهیم که وکیل مردم باشند و از آفت‌های بسیار جدی سیاست‌بازی، سیاست‌زدگی، نگاه‌های جناحی،  قومی و قبیله‌ای و قدرت‌گرایی دوری کنند.

فرخی ضمن تاکید بر آزاداندیشی نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: شایسته است نمایندگان با کنترل حلقه‌های پیرامون خود، خطر انحراف ذهنی را سلب کنند چرا که اسلام و انقلاب همواره در خطر انحراف خواص و حلقه‌های اطراف آنان بوده و هیچ فرد و گروهی نیز از این خطر مستثنی نیست.
 وی بیان کرد: انتظار می‌رود تصحیح بدعت‌های اشتباه در خانه ملت همچون، آیین‌نامه داخلی مجلس، ساختار معیوب نظارت بر نمایندگان، عدم شفافیت آراء نمایندگان در اولویت اول فعالیت مجلس یازدهم و قبل از تصویب لایحه‌های جدید مورد بررسی قرار گیرد.
 فرخی با اشاره به لزوم تعامل نمایندگان با جنبش‌های دانشجویی گفت: پیگیری وعده‌های انتخاباتی نمایندگان و مسئله شفافیت آرا نمایندگان، کف مطالبات جنبش دانشجویی از این دوره مجلس است بنابراین نمایندگان مردم باید با آغوش باز، پیشنهادات و انتقادات جنبش‌های دانشجویی را پذیرا باشند و بهبود کیفیت و کمیت تعامل با بدنه دانشجویی و جوانان را مورد توجه و اهتمام قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جنبش دانشجویی مجلس مردم مطالبه گری جنبش های دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • دانشگاهی‌ها و نمایندگان درباره جنبش دانشجویی آمریکا چه گفتند؟
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا: «از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم»
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید