Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:03:25 GMT

اعلام وضعیت اضطراری بعد از نشت گسترده نفت در سیبری

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۳۰۲۶

اعلام وضعیت اضطراری بعد از نشت گسترده نفت در سیبری

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ولادیمیر پوتین در جلسه ای که به بررسی این بحران اختصاص داشت، مدیران این منطقه را بشدت مورد انتقاد قرار داد که چرا باید مقامات از طریق شبکه های اجتماعی و پس از دو روز از نشت نفت، متوجه این حادثه شوند.

پوتین در ادامه این جلسه ضمن اینکه از مقامات این منطقه خواست طرحی برای پایان دادن به این بحران زیست محیطی ارایه کنند آنان را تهدید کرد که مقصران حادثه شناسایی و مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش رسانه های روسی، هفته گذشته یکی از مخازن نفت نیروگاه حرارتی در نوریلسک سیبری آسیب می بیند و در نتیجه آن بیش از ۲۰ هزار متر مکعب سوخت در این منطقه نشت می کند اما تا وقتی که آلودگی به رودخانه نرسیده بود کسی متوجه این حادثه نشد.

برخی از صاحبنظران معتقدند که این حادثه، نخستین حادثه زیست محیطی بزرگ در قطب شمال پس از نشت گاز در آلاسکا به حساب می‌آید.

حادثه والدز در سال ۱۹۸۹ میلادی با نشت ۱۱ میلیون گالن نفت خام به آب های ساحلی آلاسکا به یکی از بزرگترین سوانح زیست محیطی صنعت نفت تبدیل شد.

در نشست پوتین با مسئولان این منطقه که گفته می شود پنج روز پس از شروع این حادثه برگزار شده است، الکسی زینیچف رئیس اورژانس روسیه گزارشی از عملکرد این نهاد برای مهار آلودگی‌های نفتی ارایه کرد و گفت که میزان غلظت آلاینده ها در رودخانه‌هایی که نفت به آنها رسیده است از ده هزار بار فراتر رفته است.

الکساندر یوس فرماندار کراسنویارسک نیز در گزارش خود به پوتین اعتراف کرد که مقامات دو روز پس از بروز حادثه و از طریق شبکه های اجتماعی متوجه این حادثه شده اند و او اکنون نمی‌داند که چگونه می تواند ظرف ۱۴ روز بر این مشکل غلبه کند.

این اظهار نظر کافی بود تا ولادیمیر پوتین مقامات حاضر در جلسه را به باد انتقاد بگیرد و از بی اطلاعی آنان از حادثه و نداشتن برنامه برای روبرو شدن با این بحران زیست محیطی خشمگین شود و اعلام کند که به شدت با خاطیان برخورد خواهد کرد.

در ادامه این جلسه تصمیم گیری شد که سوخت در حال نشت آتش زده شود تا از ادامه آلودگی زیست محیطی جلوگیری شود و به دلیل گستره آلودگی قرار شد از ارتش و وزارت موقعیت های اضطراری روسیه برای کنترل این حریق کمک گرفته شود.

رئیس جمهوری روسیه پس از موافقت با طرح اضطراری برای پایان دادن به بحران زیست محیطی، اعلام وضعیت اضطراری را پذیرفت و خواستار اقدام فوری و به حداقل رساندن تاثیرات منفی این حادثه بر طبیعت شد.

پوتین علاوه بر این خواستار تحقیقات توسط دستگاه های بازرسی و نظارتی در خصوص حادثه اخیر و یافتن مقصران شد.

صاحب مخزن نفتی که نشت نفت از آن صورت گرفته شرکت نوریلسک تامیر Norilsk-Taimyr (NTEC)  است و یکی از مسئولان آن هم اکنون در بازداشت قرار دارد.

دادستانی کل روسیه نیز اعلام کرده که پرونده جنایی برای بررسی این موضوع در سه بخش جداگانه شامل خسارت به زمین، آلودگی آب و سوم نقض قوانین حفاظت از محیط زیست در طول کار باز کرده است.

برچسب‌ها مسکو روسیه ولادیمیر پوتین تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه ولادیمیر پوتین تخریب محیط زیست مسکو روسیه ولادیمیر پوتین تخریب محیط زیست زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید ابراهیمی بسطامی مدیر بیمه دی استان آذربایجان غربی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک برگزار شدگفت: روز زمین پاک برای اولین بار در ۲۲ آپریل سال ۱۹۷۰ نامگذاری شد و تاکنون هرساله در ایران مصادف با ۲ اردیبهشت و همچنین در سراسر جهان توسط فعالان حوزه محیط زیست، روز جهانی زمین پاک به جهت افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به مسائل محیط زیست جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه محیط زیست، دغدغه بسیاری برای محیط زیست و زمین دارند. به همین دلیل در هفته زمین پاک که از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود، بحث‌ها و فعالیت‌های زیستی در سازمان‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود که هدف از آنها این است که به مردم یادآوری کنند که زمین، نیاز به حمایت دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی، با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

گفتنی است این مراسم با هدف ایفای نقش اجتماعی بیمه دی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان و نوجوانان به همت مدیریت بیمه دی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر نقاشی که به دبیرخانه ارسال شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد