Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن حمزه لو روز پنجشنبه در بازدید از این طرح در شمال آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ١٠ کیلومتر از طرح ساخت بزرگراه سلماس به خوی؛ بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی است که ۳.۵ کیلومتر از این محور تا پایان خردادماه و مابقی در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: هشت کیلومتر از طرح تعریض و بهسازی محور خوی - ایواوغلی بخش دیگری از کریدور کشور در شمال استان به شمار می‌رود که طبق برنامه‌ریزی تا پایان خرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور، کلید توسعه پایدار استان است، گفت: ۱۲.۵ کیلومتر از سه راهی محمدیار به دارلک و چهار کیلومتر از سه‌راهی دارلک به سمت شهر مهاباد که بخشی از این طرح است، نیز به زودی افتتاح می‌شود.

حمزه‌لو اظهار داشت: کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود و بر اساس برنامه زمان‌بندی پیشبرد طرح‌های ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی، پنج کیلومتر دیگر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب این استان تا شهریور امسال تکمیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به موقعیت راهبردی آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای اهرم کارآمدی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و بیرون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

 این مسیر از مرز بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان‌غربی ، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود.

 ۳۰۰ کیلومتر این مسیر در آذربایجان‌غربی و ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان قرار دارد که ۶ تونل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و یکهزار و ۲۰ متر پل در این منطقه ساخته می‌شود. 

پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خوی کریدور بزرگراهی غرب کشور شمال آذربایجان غربی غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی به مسافران شمال کشور

بارندگی در برخی استان ها شدید خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، بارش‌ها برای استان‌های گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شدید خواهد بود.

اصغری، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: نگران سرمازدگی باغات در نیمه شمالی کشور هستیم. تا بامداد روز جمعه کاهش دما ادامه دارد.

اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید، برای این مناطق هشدار نارنجی صادر شده و در مسیر ممکن است با ریزش سنگ مواجه شوید.

فردا شدت ناپایداری در شمال شرق کشور بیشتر است و از حضور در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به مسافران شمال کشور
  • هشدار به مسافران شمال کشور
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان / آماده‌باش هلال‌احمر
  • هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان