Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری الجزیره، دولت وفاق لیبی اعلام کرد که نیروهای ارتش این دولت توانستند طرابلس پایتخت را از کنترل نیروهای وابسته به ژنرال حفتر خارج کنند.

«محمد قنونو» سخنگوی رسمی دولت وفاق در صفحه عملیات «آتش‌فشان خشم» لیبی در فیس‌بوک نوشت: نیروهای ما توانستند بر مرزهای اداری طرابلس بزرگ سیطره پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر،‌ «صلاح النمروش» معاون وزیر دفاع دولت وفاق نیز گفت: نیروهای دولت وفاق صبح امروز به پیشروی خود ادامه دادند و توانستند نیروهای «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر را از طرابلس بیرون کنند.

وی افزود:‌ برخی از فرماندهان ارتش حفتر نیز مجبور به عقب‌نشینی به سمت فرودگاه شهر «بنی‌ولید» در جنوب شرق طرابلس شدند.

این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای حفتر دیروز پس از دست دادن کنترل فرودگاه بین‌المللی طرابلس و بخش‌هایی از منطقه «قصر بن غشیر» از دو منطقه «وادی الربیع» و «عین زاره» نیز عقب‌نشینی کردند.

ارتش دولت وفاق لیبی روز گذشته (چهارشنبه) نیز فرودگاه بین المللی طرابلس این کشور را از کنترل نیروهای ژنرال خلیفه حفتر خارج کرده بود.

این فرودگاه  در ۲۷ کیلومتری پایتخت و منطقه قصر بن غشیر قرار دارد.

تلویزیون الجزیره نیز اعلام کرد: دولت وفاق لیبی با پس گرفتن فرودگاه طرابلس، پایان حضور نیروهای حفتر  در جنوب پایتخت را اعلام کرد.

تحولات میدانی در لیبی در حال رخ می‌دهد که قرار است امروز «فایز السراج» رئیس شورای ریاستی دولت وفاق با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در آنکارا دیدار کند.

از سوی دیگر، حفتر نیز روز گذشته برای دیدار با مسئولان مصری با هدف هماهنگی و مشورت درباره اوضاع کنونی لیبی عازم قاهره شد.

ارتش لیبی روز چهارشنبه عملیات آزادسازی فرودگاه طرابلس از اشغال شبه نظامیان حفتر را آغاز کرد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری «معمر القذافی» دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، ‌با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به رو و به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد.

بحران در کشور آفریقایی لیبی در شمال این قاره بعد از ۹ سال، وارد مرحله جدیدی شده است و کشورهای طرفدار هر ۲ دولت مستقر در آن تلاش دارند تا با استفاده از این فرصت، حساب‌های خود را در دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا و دیگر نقاط جهان در کشور بحران زده لیبی تسویه کنند.

برچسب‌ها خلیفه حفتر طرابلس لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر طرابلس لیبی خلیفه حفتر طرابلس لیبی دولت وفاق لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار مهمات وابسته به نیروهای اوکراینی در کراسنوارمیسکی خبر دادند.

منابع روسی به انفجار و انهدام کامل این انبار مهمات اشاره کردند.

از سوی دیگر نیروهای روسی یک تانک آبرامز ساخت آمریکا را نیز هدف قرار داده و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین ۳۶۰ نیرو، چند دستگاه تانک آبرامز آمریکایی به همراه خودرو و نفربرهای نظامی و نیز یک توپ ام ۱۰۹ ساخت آمریکا را از دست دادند.

همچنین وزارت دفاع روسیه از دستاوردهای جدید در جبهه دونتسک و در هم شکستن نیروهای اوکراینی خبر داد.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیروهای اوکراینی از جمله تانک‌های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

کد خبر 6096113

دیگر خبرها

  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • حزب‌الله اینگونه فعالیت ارتش اسرائیلی را لحظه به لحظه رصد می‌کند! + فیلم
  • فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد