Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@22:33:32 GMT

بازگشایی مرز‌های بازرگان از سوی ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۱۳۸

رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و ترکیه با اشاره به اعلام خبر بازگشایی مرز‌های بازرگان و هابور از سوی وزیر تجارت ترکیه، گفت که علاوه بر تداوم تبادلات کالا از مسیر ریلی، تردد‌های جاده‌ای نیز سهم قابل توجهی در افزایش تبادلات تجاری دو کشور ایفا خواهد کرد.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و ترکیه با اشاره به اعلام خبر بازگشایی مرزهای بازرگان و هابور از سوی وزیر تجارت ترکیه، از افزایش مناسبات و مبادلات تجاری دو طرف خبر داد و گفت که علاوه بر تداوم تبادلات کالا از مسیر ریلی، ترددهای جاده‌ای نیز سهم قابل توجهی در افزایش تبادلات تجاری دو کشور ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خرسندی از اینکه شیوع بیماری کرونا نتوانسته وقفه‌ای در گسترش مناسبات ایران و ترکیه ایجاد کند، افزود: امیدوارم در بستر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مناسبات تجاری دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

در ادامه رایزنی‌های مقامات ایرانی و ترکیه‌ای در خصوص تبادلات تجاری، امروز خانم پکجان، وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد که مرزهای بازرگان و هابور به زودی بازگشایی خواهند شد و با توجه به بازگشایی این مرزها تبادلات تجاری و کالایی دو کشور، به شکل قابل توجهی افزایش خواهند یافت.

خانم پکجان در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای، با تقدیر و تشکر از همکاری دولت ایران در طراحی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی که منجر به بازگشایی مرزها و افزایش تبادلات تجاری شده است، اظهار امیدواری کرد که با تداوم این روند، بازگشت سطح مناسبات و مبادلات تجاری دو کشور، به وضعیت پیش از شیوع بیماری کرونا، تسریع شود.

 

 

فارس /

برچسب ها: ترکیه ، مرز بازرگان ، کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IW1

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ترکیه مرز بازرگان کرونا تبادلات تجاری تجاری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد

وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراودات تجاری این کشور با رژیم اسرائیل به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که این رژیم اجازه ندهد کمک‌ها به غزه برسد، این توقف ادامه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراودات تجاری این کشور با رژیم اسرائیل به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که این رژیم اجازه ندهد کمک‌ها به غزه برسد، این توقف ادامه خواهد داشت.

ترکیه روز پنجشنبه تمامی مبادلات تجاری با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد و علت این اقدام را "بدتر شدن فاجعه انسانی" در غزه عنوان کرد.

ارزش معاملات تجاری بین ترکیه و اسرائیل در سال گذشته میلادی حدود 7 میلیارد دلار (6.5 میلیارد یورو) بود.

آمریکا یک‌میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهدچرا اسرائیل توان مالی برای ادامه نسل کشی فلسطینیان را ندارد؟

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: معاملات صادرات و واردات مربوط به اسرائیل متوقف شده است و تمامی محصولات را در بر می‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: ترکیه اقدامات جدید را تا زمانی که دولت اسرائیل اجازه ارسال بی وقفه و کافی کمک‌های بشردوستانه به غزه را صادر نکند، به شدت و قاطعانه اجرا خواهد کرد.

اوایل روز پنجشنبه، زمانی که گزارش‌هایی مبنی بر این اقدام ترکیه برای اولین بار منتشر شد، اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را متهم کرد که مانند یک "دیکتاتور" عمل می‌کند.

این اقدام ترکیه برای توقف تمام تجارت خود با رژیم صهیونیستی به دنبال ممنوعیت‌های جزئی صورت می‌گیرد.

ترکیه ماه گذشته اعلام کرد که صادرات 54 نوع محصول از جمله آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی و کودهای شیمیایی به سرزمین‌های اشغالی را محدود کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • تورم ترکیه چقدر است؟