Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه عضو یک گروه راست‌گرای افراطی به اتهام نفوذ در تجمعات مسالمت‌آمیز ضدنژادپرستی در آمریکا و تلاش برای به آشوب کشیدن آن‌ها بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات قضایی ایالت نوادا در آمریکا گفتند، سه فرد راست‌گرای افراطی که با نفوذ در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز ضدنژادپرستی تلاش در به خشونت کشیدن آن‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «تایمز آف اسرائیل»، «نیکلاس تروتانیچ» دادستان فدرال نوادا گفت این افراد که عضو گروه افراطی «بوگالو» هستند که «هدف آن ترویج جنگ داخلی و فروپاشی جامعه آمریکا است».

وی افزود: «افراد محرک خشونت، اعتراضات و تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز نظیر تجمعات نوادا را به نفع خود مصادره و از اعتراض قانونی و واقعی مردم درخصوص قتل آقای فلوید، به سود  مقاصد افراطی خود بهره برداری می‌کنند».

طی هفته گذشته و با آغاز اعتراضات گسترده به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس، گزارش‌های مختلفی از نفوذ اعضای جنبش بوگالو که اغلب مسلح نیز هستند در این تجمعات منتشر شده است.

به گفته تروتانیچ این سه عضو گروه افراطی روز شنبه توسط واحد ضد ترور اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) دستگیر شده‌اند. این افراد هنگام دستگیری «کوکتل مولوتوف» در دست داشتند. این افراد ممکن است با اتهام اقدام تروریستی به ۳۰ سال حبس محکوم شوند.

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت و همچنین به آغاز تظاهرات‌هایی علیه تبعیض نژادی منجر شد.

تجمعات اعتراضی علیه قتل فلوید از سه‌شنبه شب در شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و تدریجاً به دیگر نقاط آمریکا و حتی دیگر کشورها نظیر انگلیس و فرانسه نیز کشیده شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز این اعتراضات حملات لفظی تندی علیه معترضان و رسانه‌ها صورت داده و خواستار سرکوب آن‌ها شده است.

تا کنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر در اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا دستگیر و ۱۱ شهروند جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا خشونت جنگ داخلی معترضان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲

اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه دولت آمریکا به‌دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه، از ۱۱ روز پیش آغاز شد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه دولت آمریکا به‌دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه، از 11 روز پیش آغاز شد.در ابتدا دانشجویان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک دست به تظاهرات و تحصن زدند و این اتفاق کم‌کم به دیگر دانشگاه‌های آمریکا سرایت کرد.دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود و حدود 100نفر در محوطه این دانشگاه توسط پلیس دستگیر شدند.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)