Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@22:07:26 GMT

تب کرونا فرونشست؛ فلزات اساسی گران شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۴۷۱۹

تب کرونا فرونشست؛ فلزات اساسی گران شد

امروز در بازار بورس لندن جدیدترین قیمت فلزات اساسی منتشر شد. بازار بورس لندن (LME) مبنای قیمت‌گذاری جهانی است و قیمت‌هایی که در این بازار کشف می‌شود، پایه قیمت‌ها را تشکیل می‌دهد. جدیدترین قیمت‌ها به این شرح است: 

فلز (تن) قیمت (دلار) آلومینیوم ۱۵۲۶ مس ۵۴۹۹ روی  ۲۰۰۸.۵ نیکل ۱۲۸۱۲ سرب ۱۶۹۶ قلع  ۱۶۱۷۷ آلیاژ آلومینیوم ۱۲۱۰ ناساک ۱۱۳۵ کبالت ۲۹۵۰۰ طلا ۱۷۰۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۵ نقره ۱۷.۷۵ فولاد قراضه ۲۶۶.۵ فولاد مفتول ۴۲۵.۵

بررسی گراف قیمت فلز آلومینیوم نشان می‌دهد که در یک ماه گذشته قیمت این فلز رشد جهشی را داشته و به ویژه در یک هفته اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است. قیمت این فلز از ۱۴۳۷ دلار در یک ماه گذشته به ۱۵۲۶ دلار رسیده است. 

بررسی گراف قیمتی فلز مس هم حاکی از رشد بی‌سابقه قیمت این فلز در یک ماه گذشته و به ویژه در یک هفته اخیر است، قیمت این فلز از ۵۰۵۸ دلار به ۵۴۹۹ دلار صعود کرده است. 

همچنین بررسی نمودار قیمتی فلز روی هم رشد نسبت به یک ماه گذشته را نشان می‌دهد که بیشترین افزایش در یک هفته گذشته اتفاق افتاده است. قیمت این فلز از ۱۸۸۲ دلار به ۲۰۰۸ دلار رسیده است. 

خوشبینی بازار به فروکش تب کرونا و همچنین ارائه محرک‌های اقتصادی از سوی دولت‌ها باعث شده تقاضا برای فلزات اساسی که به عنوان ماده اولیه بسیاری از شرکت‌های بزرگ به ویژه در هواپیماسازی‌ها است بیشتر شود.

از سوی دیگر، برگشت دوباره شرکت‌ها به فعالیت‌های اقتصادی، آرام آرام بیشتر می‌شود که به تقاضای بیشتر فلزات اساسی منجر شده است. شرکت‌ها باید علاوه بر تأمین نیاز فعلی بازار، عقب‌ماندگی‌های دوران بحران کرونایی را نیز تأمین کنند که به این دلیل تقاضا و قیمت در بازار رشد جهشی داشته است.

۲۲۳۲۳۱

کد خبر 1395660

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لندن فلزات بورس های آسیایی بورس های اروپا بورس نیویورک بورس لندن قیمت این فلز یک ماه گذشته فلزات اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه چای نداریم

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از آرامش حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت:  قیمت کنونی هر کیلو برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر  ۷۰ هزار تومان و شیرودی ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، هم اکنون کمبودی در عرضه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

کنگری با بیان اینکه چای یکی از اقلام پرمصرف سبدخانوار محسوب می شود، افزود: علی رغم تغییر قیمت چای، این محصول به‌ وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در بازار شکر برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوریکه قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالا‌های اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند.

او افزود: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، در حالیکه با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، بازار ثبات دارد.

کنگری گفت: علی رغم وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار، اما برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده سلیقه‌ای عمل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت