Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکنون آماری از خانواده های متاثر از کرونا در شهرستان های میبد، اشکذر، یزد، تفت، ابرکوه، مهریز، بافق، بهاباد و خاتم منتشر نشده است.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود:  از نیمه ماه شعبان و پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی رزمایش یادشده ، جلساتی با کمیته امداد، اوقاف، سازمان تبلیغات، نهادهای نظامی و انتظامی و موسسه های خیریه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این نشست ها مقرر شد، رزمایش به صورت مشترک با همکاری همه نهادها انجام شود و مصلی شهر هم به عنوان مرکز این همکاری ها انتخاب شد.
وی اظهار کرد: گام اول ،شناسایی آسیب دیدگان از کرونا و دیگر محرومان بود که در این راستا همه نهادها کار شناسایی را آغاز کردند و در مجموع با حذف موارد تکراری به لیستی واحدی رسیدیم که در آن سه هزار و ۹۰۰ خانواده نیازمند شناسایی شدند. 
 شاکر با بیان این که اردکان شهری صنعتی است ،تصریح کرد: در این منطقه کارخانه های متعددی مانند فولاد، کاشی و سرامیک فعالیت دارد؛ از این رو مکاتبه با مدیران این واحدها و خیران آغاز و کمک های بسیار خوبی هم در این راستا جمع آوری شد. 
امام جمعه اردکان اظهارکرد: در این شهرستان تعداد نیازمندان زیاد است و به دلیل صنعتی بودن منطقه اختلاف طبقاتی هم بسیار محسوس است، از این رو رزمایش مواسات و همدلی فرصت بسیار خوبی شد تا بتوانیم نیازمندان شهر را به خوبی شناسایی و آنها را ساماندهی کنیم، ضروری است کمک ها به رزمایش ختم نشود و در طول سال و دیگر مناسبت ها باز هم به این عزیزان رسیدگی کنیم. 
شاکر ادامه داد: برنامه ریزی به گونه ای بود که در چهار مرحله به خانواده های شناسایی شده کمک رسانی شد و در این راستا سبدهای کالا هر کدام حدود ۵۰۰ هزار تومان تهیه شد که شامل گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، ارده، روغن و برخی اقلام دیگر وجود داشت.

وی اضافه کرد: مرحله اول توزیع شب جمعه اول ماه رمضان و مرحله دوم نیمه ماه رمضان انجام شد، مرحله سوم در شب‌های قدر و مرحله چهارم عید سعید فطر صورت گرفت. 
امام جمعه اردکان همچنین از پخت و توزیع غذای گرم میان نیازمندان خبر داد و گفت: فعالیتی که در  رزمایش برنامه‌ریزی شد پخت غذا و توزیع افطاری بود که در مرحله اول هزار و ۲۰۰ پرس غذا توزیع شد و این کار در شب‌های ماه رمضان توسط کمیته امداد و برخی خیران ادامه یافت. 
 شاکر از برنامه‌ریزی برای اعطای تسهیلات به برخی اصناف آسیب دیده از کرونا خبر داد و افزود: یکی از مکاتبات ما با خیران این بود مبالغی را به ستاد قرض دهند و حسابی در یکی از بانک قرض الحسنه افتتاح شد تا از سپرده‌گذاری این مبالغ در حساب بتوانیم وام قرض الحسنه در اختیار اصناف آسیب دیده از کرونا قرار دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی اردکان یادآور شد: در این راستا خیران به خوبی همکاری کردند و فرماندار هم چکی به عنوان ضمانت به آنها تحویل داد و مقرر شد پول آنها چند ماه در این حساب بماند تا بتوان از امتیاز این پول وام قرض الحسنه پرداخت کرد.

وی تاکید کرد: همچنین مسوول هر صنف هم موظف شد تا آسیب دیدگان حوزه خود را شناسایی و معرفی کند. 
به گفته شاکر نگاهی که مردم به روحانیان دارند با دیگر مسوولان متفاوت است و هرگاه فعالیتی حول محور روحانیت و ائمه جمعه انجام شود، استقبال مردم هم از آن فعالیت متفاوت و باشکوه است، البته در این راستا ضروری است امام جمعه هم همگام با دیگر نهادها باشد.

وی تاکید کرد: حتی اگر جایی نیاز است، از خودگذشتگی بیشتری نشان دهد؛ در این صورت می‌تواند وحدت و همدلی را در سطح شهر حفظ کند و با نیت الهی به دنبال حل مشکلات مردم باشد.

  مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هشت هزار و ۷۱ تن  رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه  بیان کرد: از دیروز تا ظهر  ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند و از بین مبتلایان جدید، ۴۹۴ مورد مربوط به موارد بستری و سه هزار و ۸۰ مورد نیز از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی افزود: تاکنون ۱۲۷ هزار و ۴۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲ هزار و ۵۶۹ تن تحت مراقبت قرار دارند و یک میلیون و ۱۹ هزار و ۳۶۲ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته جهانپور وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، کردستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار جدی قرار دارد.

وی بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی مثل رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری همچنان پابرجاست. امیدواریم با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، وضعیت مطلوب‌تری را در این استان‌ها و سراسر کشور شاهد باشیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا اردکان رزمايش بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اردکان رزمايش بهداشت و سلامت ویروس کرونا اردکان رزمايش بهداشت و سلامت شناسایی شدند سه هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان ۵ هزار واجد شرایط واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر چهارشنبه در نشست جوانی و جمعیت استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن اشاره به اقدامات دولت در زمینه اجرای قانون جمعیت و جوانی و حمایت از فرزندآوری بیان کرد: یکی از تکالیف دولت در زمینه حمایت از جوانان و ازدواج و فرزند آوری، اعطای زمین در قالب نهضت ملی مسکن در کنار تسهیلات ساخت است.

وی با بیان اینکه در این استان پنج هزار خانواده مشمول طرح دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت هستند، تاکید کرد: این خانواده‌ها در کنار زمین از وام بانکی ساخت هم بهره مند می‌شوند.

استاندار سمنان با اشاره به واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های سمنانی در دو مرحله، تاکید کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح در استان یک هزار و ۳۰۰ قطعه زمین به واجدان شرایط یعنی افرادی که فرزند سوم و بیشتر آنها در سال ۱۴۰۰ و بعد از آن متولد شده بود، واگذار شده است.

هاشمی با بیان اینکه در مرحله دوم واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت که با حضور رئیس جمهور در استان سمنان مقارن شد نیز یک هزار و ۱۵۸ فقره زمین به متقاضیان در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شد، افزود: استقبال مردم استان از این طرح خوب بوده است.

وی از تداوم واگذاری زمین به دیگر افراد واجد شرایط در استان سمنان خبر داد و افزود: طبق تعهد برای تمام پنج هزار نفر واجد شرایط این قانون، زمین مورد نیاز تأمین شده و خواهد شد.

کد خبر 6087853

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • استان سمنان ۵ هزار واجد شرایط واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت دارد
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی