Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@00:23:37 GMT

مهدوی کیا و هاشمیان رکورددار بازی در بوندسلیگا

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۵۴۰۲

مهدوی کیا و هاشمیان رکورددار بازی در بوندسلیگا

مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان از سوی مجله کیکر آلمان در بین باسابقه ترین آسیایی های بوندس لیگا قرار دارند.

به گزارش "ورزش سه"، این دو ستاره فوتبال ایران که سال ها در لیگ آلمان مشغول بازی  بودند، حالا از سوی کیکر در بین باسابقه ترین آسیایی های این لیگ قرار گرفته اند و در بین 6 نفر نخست قرار دارند. در صدر این جدول ماکوتو هاسه‌به به همراه بوم کون چا جای گرفته که البته ها سه به فرصت این را دارد که در هفته جاری با بازی در تیم اینتراخت فرانکفورت به تنهایی صدرنشین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوم چا که اکنون 67 ساله است، از سال 1978 تا 1989 در تیم های مختلف آلمانی حضور داشت و حالا رکورد خود را از دست رفته می‌بیند.

 

نکته جالب حضور دو ایرانی است. مهدی مهدوی کیا با 255 بازی در رده سوم قرار گرفته و اختلاف نسبتا زیادی با نفر بعدی دارد. او سال 1998 از پرسپولیس به صورت قرضی راهی بوخوم شد و تا سال 2010 یعنی به مدت دوازده سال در آلمان ماند. وی همچنین پیراهن تیم های هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت را هم پوشید و به مقام قهرمانی لیگا پوکال و جام اینترتوتو نیز دست یافت.

 

 

 

 

وحید هاشمیان که به عنوان مهاجمی جوان در اواخر دهه 1370 از پاس به هامبورگ منتقل شد، توانست جای خود را در بین مهاجمان سرشناس آلمانی پیدا کند و بیش از یک دهه در بوندس لیگا بازی کند. او علاوه بر هامبورگ در بوخوم، بایرن مونیخ و هانوفر نیز بازی کرد. هر دوی این بازیکنان چند سال پیش با پیراهن پرسپولیس تهران از فوتبال خداحافظی کردند.

 

وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا سال ها در تیم ملی هم تیمی بودند و در جام جهانی 2006 آلمان نیز به میدان رفتند.

تیم ملی ایران وحید هاشمیان (مربی) مهدی مهدوی کیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران وحید هاشمیان مربی مهدی مهدوی کیا مهدی مهدوی کیا وحید هاشمیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارهای وحید شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در ابتدای این جلسه شهاب سفال‌منش دستیار اول با آنالیز بازی‌های حریف در سه دیدار گذشته، شیوه‌های کنترل بازی قرقیزستان و استفاده از فضاهای خالی را برای زدن ضربه نهایی به بازیکنان یادآوری کرد.

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران ضمن بیان اهمیت این بازی در راه قهرمانی و صعود به جام جهانی، نکات فنی و نحوه مقابله با حریف را ارائه کرد و گفت: این یک قرقیزستان دیگر است، بازی‌های گذشته را فراموش کنید، این تیم ژاپن را شکست داده و بدون شکست صعود کرده است. شما باید از دقیقه یک برای پیروزی و شادی دل مردم بجنگید.

ایران در مرحله حذفی جام ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در استادیوم «بانکوک آره‌نا» مقابل قرقیزستان صف‌آرایی می‌کنند.

کد خبر 6087243

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی بایرن مونیخ برای بازی با آینتراخت فرانکفورت
  • وحید شمسایی: ما ایرانیم و حق اشتباه نداریم
  • خاطره منشوری فریدون زندی از وحید هاشمیان!
  • اطمینان لایپزیش؛ ژاوی سیمونز یک فصل دیگر هم می‌‎ماند
  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد
  • رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • وحید شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • من استرس رفتن علی دایی را داشتم | زوج من و مهدوی کیا نادیده گرفته شد
  • هشدارهای وحید شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان