Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در بغداد در دیدار با وزیر دفاع عراق در خصوص توسعه همکاری‌های نظامی با این کشور به رایزنی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در عراق امروز (پنجشنبه) در دیدار با «جمعه سعدون» وزیر دفاع عراق درباره توسعه همکاری‌های نظامی دو جانبه به گفت‌و‌گو نشست.

به نوشته اسپوتنیک، سفارت روسیه در عراق اعلام کرد، ماکسیموف در این دیدار پیام تبریک «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه را به جمعه سعدون به علت انتخاب وی بعنوان وزیر دفاع عراق، ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در اواخر ماه گذشته میلادی در اولین تماس تلفنی با «مصطفی الکاظمی» درباره هماهنگی‌های میان دو کشور در خصوص سوریه و توسعه همکاری‌ها در حوزه تجارت، اقتصاد و انرژی گفت‌و‌گو کرد.

در تاریخ هفتم فوریه ۲۰۲۰ نیز «عثمان الغانمی» رئیس وقت ستاد مشترک ارتش عراق با «مکسیم ماکسیموف» دیدار کرد و طرفین درباره فروش تسلیحات روسی به عراق و افزایش همکاری‌ها نظامی گفت و‌گو کردند و آن در زمانی بود که روابط بغداد و واشنگتن به علت ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در تنش به سر می‌برد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه همکاری عراق و روسیه عراق توسعه همکاری وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی