Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر استرالیا ضمن اذعان به وجود تبعیض نژادی در این کشور، درخصوص رسیدن موج تظاهرات ضدنژادپرستی به استرالیا هشدار داد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا روز پنجشنبه درخصوص کشیده شدن تظاهرات ضدنژادپرستی به استرالیا هشدار داد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، موریسون در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به تجمع ضدنژادپرستی در شهر «سیدنی» استرالیا گفت، با «واردات چیز‌هایی که آن‌سوی آب‌های استرالیا اتفاق می‌افتند» مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اذعان کرد استرالیا نیز به لحاظ رعایت حقوق نژاد‌های مختلف مشکلاتی دارد که سعی شده با آن‌ها مقابله شود و نیازی به مقایسه این کشور با آمریکا نیست.

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت و همچنین به آغاز تظاهرات‌هایی علیه تبعیض نژادی منجر شد.

تجمعات اعتراضی علیه قتل فلوید از سه‌شنبه شب در شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و تدریجاً به دیگر نقاط آمریکا و حتی دیگر کشور‌ها نظیر انگلیس و فرانسه نیز کشیده شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز این اعتراضات حملات لفظی تندی علیه معترضان و رسانه‌ها صورت داده و خواستار سرکوب آن‌ها شده است.

روز سه‌شنبه صد‌ها نفر در سیدنی با برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در واکنش به قتل فلوید، شعار‌هایی نظیر «زندگی سیاه پوستان مهم است» و «نمی‌توانم نفس بکشم» را سر دادند.

گفته می‌شود قرار است تجمعات گسترده دیگری نیز در روز‌های آتی در دیگر شهر‌های استرالیا برگزار شود.

از آنجا که موریسون یکی از متحدان آمریکا و دارای تفکرات راست‌گرایانه مشابه ترامپ است، برگزاری چنین تجمعاتی در کشورش را تهدیدی برای روابط کانبرا و واشنگتن می‌داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نخست وزیر استرالیا نژادپرستی آمریکا تظاهرات ضدنژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ/شریک جرم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اخیرا با اشاره به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا از آمریکا و اروپا تا استرالیا و حمایت آنها از مردم فلسطین فرمودند: «امروز مسئله‌ی غزّه، مسئله‌ی اوّل دنیا است؛ یعنی در سطح بین‌المللی. هر کار هم میکنند که مسئله‌ی غزّه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند نمیتوانند. خب نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ امروز باز در خبرها میخواندم که چند دانشگاه دیگر اضافه شدند؛ در استرالیا، در کشورهای مختلف اروپایی. یعنی ملّتها نسبت به مسئله‌ی غزّه حسّاسند؛ این مسئله، مسئله‌ی اوّل دنیا است. ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

به گزارش ایسنا، رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، نماهنگ «شریکِ جرم» را منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • نماهنگ/شریک جرم
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق