Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:57:55 GMT

نخستین اهدا عضو استان قم در سال ۹۹ رقم خورد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۶۴۹۸

نخستین اهدا عضو استان قم در سال ۹۹ رقم خورد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم، در این خصوص گفت: مرحوم مغفور حسین کریمی پاک، ٣٦ ساله که به علت فشارخون بالا و خونریزی مغزی (IVH, ICH) در بخش ICU۱ بیمارستان شهید بهشتی قم بستری و دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگر و نوعدوستش به اهدای اعضای عزیزشان، به چندین بیمار بدحال در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان، زندگی و حیات دوباره بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره مسائل مربوط به کرونا افزود: این مرحوم به عنوان نخستین بیماری بود که در سال ۹۹ اعضای بدن وی اهدا شد.
صمدی گفت: سال گذشته ۱۴ نفر از استان قم برای اهدا عضو به تهران اعزام شدند.
مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متاسفانه روزانه ۷ تا ۱۰ نفر در کشور که در لیست انتظار هستند، به علت نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس عسگری امام خمینی قیام 15 خرداد طرح شفافیت آراء بیماری کاوازاکی اردشیر مطهری اهدا عضو قم اهدا اعضا سیروس عسگری امام خمینی قیام 15 خرداد طرح شفافیت آراء بیماری کاوازاکی اردشیر مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۴ عضو بانوی مرگ مغزی راحله اکبری ۶۱ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد زنده یاد راحله اکبری به آقای  ۵۷ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحومه راحله اکبری برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مرحومه راحله اکبری از بیمارستان امام حسین (ع)  تربت حیدریه به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند