Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@16:42:35 GMT

ترامپ مدعی خروج «مایکل وایت» از ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۶۶۴۳

ترامپ مدعی خروج «مایکل وایت» از ایران شد

خبرگزاری فارس: دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد «مایکل وایت» از ایران خارج شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «خرسندم اعلام کنم که نظامی کهنه‌کار نیروی دریایی مایکل وایت که به مدت ۶۸۳ روز توسط ایران بازداشت شده بود هم‌اکنون سوار بر یک هواپیمای سوئیس آسمان ایران را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما انتظار داریم ایشان خیلی زود به خانواده‌اش در آمریکا ملحق شوند.»

۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۷ «بهرام قاسمی» سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی به نام «مایکل وایت»‌ در شهر مشهد بازداشت شده است.

قاسمی گفت موضوع، در نخستین روزهای دستگیری از طریق دفتر حفاظت منافع آمریکا در تهران به اطلاع دولت آمریکا رسید و دولت متبوع وی از همان ابتدای بازداشت، در جریان این دستگیری قرار داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، این شهروند آمریکایی شاکی خصوصی داشته و پس از رسیدگی به پرونده، به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز ۲۹ اسفند در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا مایکل وایت را به مرخصی پزشکی فرستاده است.

او روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه هم اعلام کرد سوئیس به عنوان حافظ منافع این کشور در ایران خواستار تمدید مرخصی مایکل وایت شده است.

«مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز ۱۳ خردادماه مبادله «سیروس عسگری»، دانشمند ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا با «مایکل وایت» را رد کرد.

اورتگاس در مصاحبه با پایگاه نشنال‌اینترست گفت: «همان‌طور که وزارت خارجه ایران امروز تأیید کرد آقای عسگری مشارکتی در هیچ برنامه مبادله زندانی با ایران نداشته است.»

منبع: فردا

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مایکل وایت شبکه اجتماعی مایکل وایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند

چند تن از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا اعلام کردند که در صورت صدور قرار بازداشت مقامات اسرائیلی از سوی دادگاه لاهه، قانون مجازات مقامات این نهاد حقوقی را مطرح خواهند کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا طرحی را آماده کرده‌اند که در صورت صدور قرار بازداشت مقامات اسرائیلی از سوی دیوان کیفری بین‌المللی، آمریکا مقامات این نهاد حقوقی را تحریم کند.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به وبگاه خبری آکسیوس گفت: «ما این قانون احتیاطی را تنها در صورتی که مجبور شویم، مطرح خواهیم کرد».

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه

روز دوشنبه نیز 12 سناتور جمهوریخواه  با ارسال نامه‌ شدیداللحنی به «کریم خان» دادستان دیوان بین المللی کیفری او را تهدید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی، او و مقامات دادگاه و اطرافیان و خانوده‌اش با «عواقب جدی» مواجه خواهند شد.

هفته گذشته نیز اعضای کنگره آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار داده بودند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در تاریخ 7 اردیبهشت همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد این رژیم از سوی دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرده است.

گفته می شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگسترس در تلاش اند تا مانع از هرگونه صدور تعقیب بین المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین المللی لاهه شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • رشیده طلیب: نتانیاهو و مقام‌های رده بالای اسرائیل باید بازداشت شوند
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • ترکیب جدید وایت فمیلی مشخص شد؛ آیا برادر بری جانشین او خواهد بود؟/ اخبار WWE
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!