Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@12:28:57 GMT

نحوه «ثبت شرکت با مسئولیت محدود» به زبان ساده

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۶۸۸۷

نحوه «ثبت شرکت با مسئولیت محدود» به زبان ساده

در این مقاله قصد داریم تا به طور بسیار ساده و کاملا کاربردی، نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود را به طور کامل توضیح دهیم. توجه کنید که اگر شما قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود را دارید، پس از مطالعه این مقاله نیاز به مطالعه هیچ مقاله‌ی دیگری را نخواهید داشت.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یک فرد حقوقی است که بین دو یا چند فرد حقیقی شکل می‌گیرد و هر یک از شرکا تنها به میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکات مهمی که باید در مورد شرکت با مسئولیت محدود بدانید

حداقل تعداد شرکا برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود دو نفر است.

برای شرکای شرکت با مسئولیت محدود قید سنی وجود ندارد. ولی برای افراد زیر ۱۸ سال، تنها ولی قهری آنها اجازه دارد تا مدارک قانونی مرتبط با شرکت را امضاء کند.

لزومی ندارد که هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود تنها از میان شرکا انتخاب شود. برای شرکت با مسئولیت محدود لزومی بر وجود هیئت مدیره نیست! در اصطلاح به اینگونه شرکتها شرکت تک-مدیره گفته می‌شود. چرا ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیشتر طرفدار دارد؟

یکی از دلایلی که شرکتهای با مسئولیت محدود بیشتر از انواع دیگر شرکتها به ثبت می‌رسند این است که برای ثبت اینگونه از شرکتها کمترین اعضای شرکا مورد نیاز است. همچنین برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به واریز مبلغی به عنوان سرمایه ثبتی شرکت نیست و تنها شرکا در هنگام ثبت شرکت اظهار می‌کنند که چه میزان سرمایه برای شرکت در نظر گرفته‌اند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود کارت ملی برابر اصل » سهامداران فتوکپی برابر اصل شناسنامه » سهامداران و مدیران تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت » سهامداران شراکت‌نامه » سهامداران اساسنامه » سهامداران صورت جلسه مجمع عمومی » موسسین و هیئت مدیره ارائه روزنامه رسمی آگهی تاسیس ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن گواهی عدم سوءپیشینه » سهامداران و مدیران ارائه مجوز (در صورت نیاز) میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

طبق قانون جاری، حداقل سرمایه‌ی یک شرکت با مسئولیت محدود صد هزار تومان است و حداکثر میزان آن محدودیتی ندارد. به همین دلیل یک شرکت مسئولیت محدود بر خلاف شرکتهای سهامی (خاص و عام) نمی‌تواند به دلیل میزان سرمایه‌اش باطل اعلام شود.

نکته‌ی دیگر در مورد میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود این است که این سرمایه از سهم‌الشرکه‌های سهامداران اولیه تشکیل می‌شود. این سرمایه می‌تواند از نوع نقدی و یا غیرنقدی باشد. از طرفی این سرمایه نمی‌تواند به شکل اوراق تجاری قابل انتقال اعم از با نام و یا بی‌نام درآید. همچنین پذیره‌نویسی این نوع از شرکتها هم از نظر قانون ممنوع است.

چگونه باید نام شرکت با مئولیت محدود را انتخاب کرد؟

نام شرکت باید دارای ریشه فارسی باشد.

نام شرکت نباید لاتین باشد.

اسم شرکت نباید با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد. سه سیلاب باشد. اعداد تنها به صورت حروف باشند (مثلا به جای ۲۰ باید بیست باشد). از عناوین شهدا و ایثارگران استفاده نشود. از عنوانهای شاعران ، دانشمندان ، کاشفان در حال حاضر استفاده نشود. از اسم خاص در نام شرکت استفاده شود. به عنوان نمونه سعدی یک اسم خاص است ولی کتاب یک اسم عام است. اسمی زیر نمی‌تواند در نام شرکت استفاده شود:

بنیاد، ملی، بسیج، مرکز بهزیستی، بانک، جهاد، سپاه، سازمان، ملی، ایران.

نام یک منطقه اگر خودِ شرکت در همان حوزه‌ی ثبتی باشد می‌تواند در نام کلی شرکت قرار بگیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت شرکت مقاله ثبت شرکت ها برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود میزان سرمایه مورد نیاز نام شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود

حسین زند گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با ارائه یارانه کود و سبد کودی کامل، نقش مهمی در حمایت از کشاورزان استان و تولید پایدار گندم ایفا می‌کند که در همین رابطه در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ هزار تُن انواع کود‌های شیمیایی یارانه‌ای بین کشاورزان قمی توزیع شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم افزود: تلاش ما این است که با تامین و توزیع به‌موقع کود‌های پایه کشاورزی و ترویج دانش فنی مصرف این نهاده‌ها در میان بهره‌برداران، به‌منظور تولید پایدار محصولات راهبردی همچون گندم و دیگر غلات، نقش موثری ایفا کنیم.

او  ادامه داد: در همین راستا در سالی که گذشت، به مدد همت و تلاش بی‌وقفه کشاورزان و حمایت‌های دولت، با تامین به‌موقع و توزیع گسترده و مصرف قابل توجه کود‌های پایه کشاورزی، شاهد رشد در تولید گندم بودیم که این دستاورد بزرگ، مرهون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه همه دست‌اندرکاران این زنجیره است.

زند گفت: یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند منجر به افزایش کمی و کیفی انواع محصولات کشاورزی شود، بهبود تغذیه گیاهی است. هر چقدر تغذیه گیاهی بهتر و هدفمندتر انجام شود، نتیجه حاصل از آن در بهبود کمی و کیفی محصول آن بهتر خواهد بود. در همین رابطه مصرف کافی و متعادل انواع کود‌های شیمیایی به‌خصوص کود‌های فسفاته و پتاسه نقش بسیار موثری دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم بیان کرد: با توجه به شرایط خاصی که استان قم به لحاظ تنش‌های آب و هوایی دارد، تغذیه گیاهی در آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید به آن توجه ویژه‌ای شود، ما در سه سال گذشته با انجام کار‌های ترویجی که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفت و با تدارک و فراهم نمودن سبد کودی کامل، انواع کود‌های پتاسه و فسفاته از طریق شبکه رسمی توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درسطح استان (کارگزاری‌های توزیع نهاده‌های کشاورزی) توزیع و دربخش کشاورزی استان مصرف شد.

او  افزود: در نتیجه توانستیم عدد بسیار خوبی از مصرف ترکیب مناسب کود‌ها را داشته باشیم. این اقدام‌ها باعث شد که استان قم در سال‌های اخیر رتبه برتر در مصرف بهینه و متعادل و ترکیب مناسب کودی در سطح کشور را به دست آورد.

به گفته متولیان بخش کشاورزی قم طی ۲ سال گذشته (از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم) بالغ بر ۱۲۹ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک‌هزار و ۲۹۱ نفر در قم به‌بهره‌برداری رسیده‌است.

این میزان سرمایه‌گذاری و افتتاح طرح‌های کشاورزی در استان قم نشان از اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به موضوع امنیت غذایی و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در این بخش مهمی اقتصادی دارد.

گفتنی‌است ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • فراخوان «کسب دانش فنی تولید کلرومتان در مقیاس پایلوت»
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است