Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@00:18:14 GMT

گرمای تابستان شیوع کرونا را کاهش نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۲۴۷

گرمای تابستان شیوع کرونا را کاهش نمی‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز محققان بیمارستان مونت آیوبرن در شهر کمبریج در ماساچوست در مطالعه خود اثرات دما، رطوبت و نور خورشید (شاخص پرتوهای ماورای بنفش) بر شمار موارد کووید-۱۹ در سراسر آمریکا در طول بهار بررسی کردند.

این پژوهشگران دریافتند که میزان بروز عفونت‌ها در آمریکا با افزایش دما تا ۱۱ درجه سلسیوس کاهش یافته است، اما افزایش دما فراتر از این حد تاثیری بر شیوع بیماری نگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی همچنین نشان داد که شاخص بالاتر پرتوهای ماورای بنفش سرعت بروز موارد جدید بیماری را کاهش داده است، اما این اثر چشمگیر نیست. و بارش باران نیز تاثیری بر شیوع بیماری نداشت.

دکتر شیو سهرا، سرپرست این پژوهش می‌گوید: «با اینکه میزان سرایت ویروس با  رسیدن دمای هوا به حداکثر روزانه ۱۱ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، اما اثرات افزایش دما بالاتر از این حد بر شیوع ویروس کرونا قابل‌توجه نیست.»

به گفته سهرا با توجه به یافته‌های این بررسی کند شدن چشمگیر سرایت ویروس کرونا در ماه‌های تابستان صرفا به علت افزایش دما محتمل نیست.

یافته‌های این پژوهشگران نشان داد که در طول مدت این بررسی کمترین موارد جدید روزانه هنگامی رخ داده است که دما در پنج روز قبل به ۱۱ درجه سلسیوس رسیده بود. بالاترین میزان عفونت هنگامی گزارش شده بود که دما به منهای یک درجه سلسیوس افت کرده بود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا قبلا پیش‌بینی کرده بود که شیوع کرونا در این کشور با افت دمای هوا در پاییز و زمستان آینده بدتر شود. این پژوهشگران می‌گویند یافته‌هایشان با این پیش‌بینی مطابقت دارد.

آیا با گرم‌تر شدن هوا ویروس کرونا ناپدید خواهد شد؟ کد خبر 518081 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس درجه سلسیوس افزایش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی