Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@17:47:28 GMT

شرکت اپل نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد 

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۳۶۶

شرکت اپل نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد 

به  نوشته روزنامه واشنگتن پست، تیم کوک در نامه‌ای که در وب سایت رسمی شرکت اپل منتشر شده است با محکوم کردن ریشه‌های نژادپرستی در آمریکا خواستار اقدامات بیشتر برای حذف این فرهنگ اشتباه شد. 

کوک در این نامه‌ با عنوان "صحبت از نژادپرستی" به علل عصبانیت مردم ناشی از قتل جورج فلوید رنگین پوست به دست پلیس پرداخت و وجود نابرابری‌های گسترده در سیستم‌های بهداشتی، آموزشی و حقوقی برای رنگین پوست‌ها در آمریکا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اجرایی شرکت اپل نوشت، از زمان بزرگ شدنمان در آمریکا شاهد پیشرفت‌هایی بودیم، اما همچنان فرهنگ تبعیض و آسیب زدن به رنگین پوستان را نیز در این کشور مشاهده می‌کنیم. 

با ادامه اعتراضات خیابانی در اعتراض به قتل فلوید تا کنون بسیاری از مغازه‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکا مورد غارت قرار گرفته‌اند. 

اعتراضات خیابانی در آمریکا پس از آن آغاز شد که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا پس از دستگیری و دستبند زدن به فلوید رنگین پوست۴۶ ساله، بیش از ۸ دقیقه با زانو به گردن وی فشار آورد در حالیکه او مدام می‌گفت نمی‌توانم نفس بکشم.  

دقایق پایانی فیلم منتشر شده از این صحنه، نشان می‌دهد که فلوید چشمانش را بسته و بی‌حرکت در زیر زانوی این پلیس قرار داشته و نشان از جان باختن وی دارد.  

خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان، مساله‌ همیشگی است و مرگ فلوید جرقه‌ای برای ابراز صدها سال بی‌عدالتی در این کشور شده است.  
 

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا اپل پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا اپل جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو + فیلم

برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو در محوطه دانشگاه کلمبیا همراه با ضرب‌ و‌ شتم و اسپری کردن فلفل در چشم دانشجو را مشاهده می کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • ببینید | رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو
  • رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو + فیلم
  • آسمان رنگین کمانی تهران
  • تصاویری از رنگین کمان عصرگاهی تهران