Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@05:27:16 GMT

تخریب مجسمه گاندی در آمریکا توسط معترضان خشمگین

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۷۵۵۵

به گزارش هندوستان تایمز، سفارت آمریکا در هند ضمن اعلام خبر تخریب مجسمه گاندی توسط معترضان خشمگین از این بابت عذرخواهی کرد.

«کن جاستر» سفیر آمریکا در هند ضمن توئیتی تصریح کرد: این مجسمه که روبروی سفارت هند در آمریکا نصب شده بود توسط معترضان از بین رفته است.

وی اظهار داشت: افراد معترض این مجسمه را توسط اسپری و ضربات سنگ و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از بین برده‌اند و ما از این بابت متاسفیم.

جاستر تصریح کرد: معترضان به قتل یک سیاه پوست، در شهرهای مختلف آمریکا ضمن حضور در خیابان ها تظاهرات ضد دولتی برگزار می کنند.

سفیر آمریکا تاکید کرد: پس از بهتر شدن شرایط مجسمه گاندی نیز بازسازی خواهد شد و ما این را به مردم هند وعده خواهیم داد.

سفارت هند در آمریکا ضمن اعتراض رسمی نسبت به عدم وجود امنیت بناهایی که برای مردم این کشور اهمیت زیادی دارند خواستار دستگیری فوری عاملین این اقدام شد.

این مجسمه حین سفر نخست وزیر سابق هند در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون در سال 2000 رونمایی شده بود.

مجوز ساخت این مجسمه توسط کنگره آمریکا در سال 1998 به دولت هند داده شده بود و دو کشور ساخت این مجسمه را نماد بزرگداشت اهداف و افکار گاندی می دانستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم میهن: معترضان به وضع حجاب پشت شان به کجا گرم است که پلیس را می زنند و طلبکار می شوند

روزنامه هم میهن نوشت: اتفاقاتی که این روزها در تهران رخ داده، نشانه روشنی از فقدان این بی‌طرفی در سطح ضابطان است که البته مقامات قضایی باید جبران کنند و دستور رسیدگی دهند.    ماجرا از این قرار است که چندین نفر در اعتراض به وضعیت حجاب جلوی نهاد ریاست‌جمهوری جمع می‌شوند و اعتراض می‌کنند.   اولین نکته این است که مطابق روال موجود، که البته محل اشکال است، این تجمع فاقد مجوز رسمی بوده است و اگر بی‌طرفی ضابطان حاکم بود، باید با برگزارکنندگان آن مشابه سایر تجمعاتی برخورد شود که نیروی انتظامی آنها را نیز فاقد مجوز می‌داند.     ولی این افراد که تقریباً حرفه‌ایِ این نوع تظاهرات و تجمعات هستند و در قم یا تهران دیده می‌شوند، نه‌تنها خودسرانه چنین اعتراضاتی را می‌کنند، بلکه مطابق فیلم‌های موجود با شدت هر چه تمام‌تر و ابتدائاً به پلیس نیز حمله کرده و تعرض می‌کنند و بدتر اینکه خودشان را زخمی کرده و آن را به حساب پلیس گذاشته‌اند و در نهایت طلبکار نیروی انتظامی هم شده‌اند.   بگذریم از اینکه اگر وضعیت حجاب مسئله مردم بود، به جای چند نفر محدود باید ده‌ها هزار نفر معترض می‌شدند ولی همین تعداد هم ایرادی ندارد که اعتراض کنند، به‌ویژه اینکه چنین اعتراضی، اندازه معترضان واقعی را نشان می‌دهد، ولی مسئله این است که چرا در مواجهه با آنان مثل مواجهه با سایر معترضین عمل نمی‌شود؟   چرا آنان می‌توانند پلیس را مجروح و به درمانگاه بفرستند، ولی خودشان همچنان در حصار امن رفتار کنند و محیط را به تشنج و تنش بکشند؟ پشت آنان به کجا گرم است که این اندازه فارغ‌البال می‌توانند جلوی نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کنند و با پلیس درگیر شوند و ابتدا به ساکن، به پلیس حمله کنند و در نهایت هم با رسیدگی قضایی جدی مواجه نشوند؟     مسئله اصلی این نیست که کسی بخواهد این افراد مجازات شوند، مسئله اصلی این است که چرا در مقام ضابط یا دادرس با این افراد برخوردی به کلی متفاوت با سایر معترضین مثل بازنشستگان یا معلمان و کارگران می‌شود؟   این تبعیض رفتاری موجب بی‌اعتباری نظم و قانون و عدالت می‌شود و خسارت این بی‌اعتباری برای جامعه و پیشرفت امور بیش از هر چیز دیگری است، مردم خواهند گفت که نکند مجموعه‌هایی هستند که فراتر از قانون می‌توانند رفتار کنند و قانون متنی صوری در خدمت منویات چنین افرادی است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله جوانان خشمگین فرانسوی به پاسگاه پلیس در پاریس
  • (ویدئو) مجسمه پوتین در پراگ به آتش کشیده شد
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری تازه ارتش آمریکا (فیلم)
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری تازه ارتش آمریکا
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری ارتش آمریکا
  • گرفتار شدن کاروان نتانیاهو در میان معترضان + فیلم
  • مهاجمان «دختری با گوشواره مروارید»‌ زندانی نمی‌شوند
  • هم میهن: معترضان به وضع حجاب پشت شان به کجا گرم است که پلیس را می زنند و طلبکار می شوند
  • عکس| نیمه گمشده پادشاه مصری پس از ۱۰۰ سال کشف شد!
  • حمله معترضان حامی فلسطین به ساختمان نیویورک تایمز