Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - استاندار تهران، در پیامی به مناسبت روز جهانی محیط زیست بر لزوم مشارکت و همراهی دولت و مردم جهت حفظ محیط زیست تاکید کرد. متن پیام به شرح زیر است:
در عصر کنونی مسائل، مشکلات و تنگناهای محیط زیستی، تنها یک موضوع محلی و یا حتی ملی به شمار نمی رود و با توجه به نقش و تاثیر وابستگی متقابل و غیرقابل تفکیک محیط زیست با ابعاد مختلف زندگی بشر، در حقیقت هر مشکل زیست محیطی در هر نقطه از کره زمین، مشکلی برای کل جهان و نوع بشر محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر نسل جدید حقوق بشر مشتمل بر حق توسعه و برخورداری از محیط زیست سالم است که نقض آن می تواند بهره مندی از منابع در مسیر توسعه، رفاه و امنیت را در کل جهان تحت الشعاع قرار دهد.
در شرایطی که آلودگی های محیط زیستی از ابعاد ملی و منطقه ای گذر کرده و در ابعاد جهانی مطرح است، حفاظت از محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار جایگاه ویژه و مترقی یافته است. مسائلی از جمله آلودگی هوا، آب و خاک، بیابان زایی، تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین با کاهش تنوع زیستی و وقوع پدیده های مخربی از جمله بروز پدیده گرد و غبار و غیره گریبانگیر کشورها شده و حساسیت افکار عمومی را نسبت به حفظ محیط زیست بیشتر کرده است.
به علاوه اکنون در شرایط شیوع کرونا که استفاده از مواد ضدعفونی کننده و شوینده های شیمیایی، برای سلامت انسان مضر بوده و در کنار آلوده کردن آب و خاک بر زندگی دیگر موجودات زنده نیز تاثیر منفی دارد اما برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، چاره‌ای جز استفاده از این مواد نبود. همچنین در چنین شرایطی مصرف آب برای رعایت موارد بهداشتی اجتناب ناپذیر بوده و نتیجه آن نیز تولید فاضلاب بیشتر به همراه مواد شوینده است که بخش از آن وارد تصفیه خانه شده و تصفیه می شود، قسمتی نیز از طریق کانال های شهری و روستایی به رودخانه ها وارد شده و بخش دیگری نیز به چاه های جاذب هدایت شده و موجب آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی می شود.
حفاظت از محیط زیست، برای دولت‌ها باید به موضوعی مؤثر بر زندگی و سلامت و پیشرفت مردم و جامعه تبدیل شود. از سویی دیگر با توجه به اینکه فعالیت‌های حفاظت از محیط‌زیست بسیار وسیع است، در همه‌ کشورها، دولت‌ها به‌تنهایی از عهده‌ تمامی امور زیست‌محیطی برنمی‌آیند و نیاز به مشارکت همگانی در حفاظت از محیط‌زیست دارند.
اینجانب، برخود لازم می‌دانم تا در روز جهانی محیط زیست و هفته ملی محیط زیست، از تلاش تمامی فعالان، متخصصان، تشکل‌ها و دست‌اندرکاران حوزه محیط زیست استان تهران و ایران عزیز اسلامی، سپاس و قدردانی داشته و بر تداوم و ضرورت تحقق سیاست‌های محیط زیستی دولت تدبیر و امید تاکید کنم؛ باشد که همواره دوستدار محیط زیست و حافظی امین، برای امانت نسل‌های آینده باشیم.
انوشیروان محسنی بندپی
استاندار تهران

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم