Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان و مردم انقلابی روز ۱۵ خرداد با برگزاری تجمع و مراسمی در کرمانشاه، خواستار خون‌خواهی آسیه پناهی شدند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛ * بیش از ۱۰ روز از تخریب خانه‌های شهرک فدک کرمانشاه می‌گذرد، اما هنوز دانشجویان، طلاب و مردم انقلابی پیگیر این جریان هستند. شاید شهرداری و اداره اوقاف کرمانشاه هیچگاه فکرش را هم نمی‌کردند که با تخریب غیرقانونی خانه آسیه پناهی، تا این حد دانشجویان و مردم را خشمگین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 قطعا، نحوه برخورد ناعادلانه، نامناسب و غیرقانونی شهرداری کرمانشاه با ساکنان این منطقه حاشیه نشین، دلیل خشم دانشجویان، طلاب و مردم انقلابی است.   این روز‌ها تا نام شهرک فدک به گوشمان می‌خورد ناخودآگاه، آسیه پناهی را به خاطر می‌آوریم. آسیه‌ای که از بدی روزگار ناچار شده بود با فرزندانش به حاشیه نشینی روی آورد و در شهرک فدک ساخت و ساز غیرقانونی انجام دهد و در آلونکی ۱۲ متری زندگی کند!
البته آسیه مقصر این ساخت و ساز غیرقانونی نیست چرا که همچون سایر ساکنان شهرک حاشیه‌ای فدک، بار‌ها برای کسب مجوز ساخت و ساز به شهرداری کرمانشاه مراجعه کرده بود، اما هر بار به دلیل اختلاف نظری که بین شهرداری و اداره اوقاف بر سر تملک این زمین‌ها وجود داشته، از صدور مجوز ساخت و ساز در این منطقه جلوگیری می‌شده است و ناچارا مردم مجبور شدند به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب و فشار‌های زندگی رو به حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیرقانونی بیاورند.
آنچه مسلم است، ساکنان شهرک فدک بیش از ۱۰ سال پیش، زمین‌های این شهرک را به صورت قولنامه‌ای از اداره اوقاف کرمانشاه خریداری و یا اجاره کردند، اما مجوزی برای ساخت و ساز در این زمین‌ها برای این مردم صادر نشده و اداره اوقاف و شهرداری با پاس کاری مسئولیت این امر، زیر بار صدور این مجوز و حتی تعیین تکلیف وضعیت مردمی که این زمین‌ها را اجاره و خریداری کردند، نرفتند و از بار مسئولیت خود شانه خالی کردند، تا اینکه در نهایت، اوایل خردادماه، شهرداری کرمانشاه به صورت غیرقانونی و بدون مجوز قضایی، اقدام به تخریب این خانه‌ها می‌کند و در این بین زنی به نام آسیه پناهی قربانی بی تدبیری ها شد.


بیشتر بخوانید:

ماجرای خانه‌های شهرک فدک کرمانشاه که بر سر ساکنانش خراب شدند / قصه حاشیه‌نشینی آسیه! آلونک‌هایی که در حاشیه کرمانشاه بر روی زمین‌های قولنامه‌ای ساخته شد / مردم قربانی دعوای اوقاف و شهرداری!


اینکه چرا شهرداری بدون مجوز قانونی اقدام به تخریب این خانه‌ها کرده است، سوالی است که هنوز جوابی منطقی به آن داده نشده و شهرداری کرمانشاه تنها به اخراج و تعلیق چند مسئول اجرایی که حکم تخریب این خانه‌ها را صادر کردند، اکتفا کرده است، اما دانشجویان و مردم خواستار برخورد جدی با عامل این فاجعه هستند و اخراج و عزل از سمت را کافی نمی‌دانند.

 

البته این خواسته‌ای به حق است چرا که در صورتی که با این رفتار‌ها و اقدامات غیرقانونی، برخوردی جدی نشود، ممکن است باز هم شهرداری یا هر ارگان دیگری مرتکب چنین جرمی شود و با اینکار جان و سلامت حاشیه نشینانی که نیاز به حمایت دارند را، به خطر اندازد!


جدای از این مسئله، سوال دیگری که مطرح می‌شود، این است که چرا اداره اوقاف این زمین‌ها را که شهرداری مدعی است، مربوط به فضای سبز هستند، ۱۲ سال پیش به مردم اجاره داده و یا فروخته است؟! با این اوصاف، اداره اوقاف کرمانشاه نیز باید شفاف سازی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و نباید فقط مردمی که از سر ناچاری اقدام به حاشیه نشینی در زمین‌های خریداری شده از اداره اوقاف کردند، را مقصر دانست!   رئیس سازمان بازرسی کل کشور: شهرداری کرمانشاه فاقد دستور قضایی برای تخریب خانه‌های شهرک فدک بوده! از سویی، حجت الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور ۱۲ خردادماه، در جلسه شورای عالی قوه قضائیه درباره ماجرای تخریب خانه‌های شهرک فدک و مرگ آسیه پناهی می‌گوید: در اینکه این زمین‌ها از سوی مردم تصرف شدند و کاربری آن‌ها فضای سبز بوده و اوقافی بودند و ساخت و ساز غیرقانونی در این شهرک صورت گرفته، تردیدی نیست. منتهی برخورد ماموران شهرداری با آسیه پناهی و نزدیکانش که قصد ممانعت از تخریب این خانه‌ها را داشتند، غیرقابل قبول است چرا که ماموران شهرداری از اسپری فلفل غیرمجاز، برای کاهش مقاومت این افراد در برابر تخریب منازلشان استفاده کردند. ماموران و مسئولان مربوطه شهرداری به همین دلیل تحت تعقیب قضایی هستند و برای آنان، قرار صادر شده است ، چرا که فاقد دستور قضایی برای تخریب و استفاده از اسپری فلفل بودند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور: مأموران و مسئولان مربوطه شهرداری کرمانشاه به دلیل نوع برخورد با حاشیه‌نشینان شهرک فدک و دارا نبودن مجوز تخریب قضایی، تحت تعقیب هستند و برای آنان، قرار صادر شده است!
قاعدتا، مطالبه جدی دانشجویان و مردم، رسیدگی به این مسئله و شناسایی و محاکمه عاملان تخریب غیرقانونی خانه‌های شهرک فدک و مرگ آسیه پناهی است. در پی این مطالبه گری، روز گذشته، ۱۵ خردادماه جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم انقلابی به منظور محکومیت عاملان ماجرای تخریب خانه‌های شهرک فدک در کرمانشاه دست به تجمع زدند و مقابل دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، فریاد دادخواهی سر دادند و خواستار محاکمه و عزل شهردار خاطی استان شدند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تجمع دانشجویان و طلاب در کرمانشاه   بیشتر بخوانید: ویژه برنامه در سوگ امام کوخ‌نشینان در شهرک فدک کرمانشاه برگزار شد   به جایی رسیدیم که آلونک‌های مستضعفان را خراب می‌کنیم! علی اسکندری، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در تجمع دانشجویان مقابل دادسرای انقلاب کرمانشاه می‌گوید: زمانی که پیگیر تخریب ویلا‌های دختر نعمت زاده و داماد شمعخانی بودیم، می‌دیدیم که با وجود هزار متر اختلاف بنا، ماموران با چکش در حال تخریب بودند و می‌گفتند اگر کمی بیشتر از ۱۰۰۰ متر تخریب شود، آن‌ها می‌توانند از ما شکایت کنند. آن وقت چه شده که برای تخریب خانه مستضعفین با اسپری فلفل و بدون مجوز و بدون اقدام قانونی، اقدام به تخریب خانه هایشان می‌کنند و کشته روی دست شهر می‌گذارند!   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سخنرانی اسکندری
اسکندری با بیان اینکه این مدل برخورد‌ها تا کی باید با دستفروش ها، مستضفین و آن‌هایی که خانه ندارند، ادامه پیدا کند، می‌افزاید: از اول انقلاب ما شعارمان این بود که همه خانه دار شوند و با برنامه‌هایی که ریخته شد، بنا بود برای همه خانه بسازیم، اما حالا به اینجا رسیدیم که آلونک‌های مستضعفان را خراب می‌کنیم!     تکلیف حاشیه نشینان شهرک فدک زودتر مشخص شود سیدمحمدامین سپیده‌دم، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف نیز در بین تجمع کنندگان می گوید: به شهرک فدک آمدیم تا وضعیت حاشیه نشینان این منطقه را از نزدیک رصد کنیم و از مسئولان بخواهیم از شهرک فدک بازدید کنند و مشکل ۱۲ ساله حاشیه نشینان این شهرک را حل کنند. ما نه طرف زمین خوار و نه طرف ظلم به مظلوم هستیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سخنرانی سپیده دم
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف اذعان می‌کند: قطعا با زمین خواری مخالفیم و در تهران هم این موضوع را از طریق قوه قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد. از طرفی اختلاف نظری که بین شهرداری و اداره اوقاف کرمانشاه وجود دارد باید زودتر حل شود تا تکلیف حاشیه نشینان این منطقه مشخص شود. به علت تعلل در حل این اختلاف، شاهد مرگ آسیه پناهی بودیم.      برای دادخواهی خون آسیه پناهی به کرمانشاه آمدیم علی راستی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در ویدئویی از برنامه‌های روز گذشته دانشجویان در کرمانشاه سخن گفت و اظهار می‌کند: جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، طلاب قم، بسیج سهند و ایلام در کرمانشاه حضور یافته اند تا از نزدیک دادخواه اتفاقی باشند که برای آسیه پناهی در شهرک فدک کرمانشاه بوجود آمده است. از صبح امروز، نتوانستیم به شهردار و دادستان کرمانشاه دسترسی پیدا کنیم. به همین دلیل مقابل دادسرای انقلاب کرمانشاه تجمع کردیم که با فشار امنیتی مواجه شدیم. بعد از نماز ظهر هم جلسه‌ای با فرمانده سپاه و فرمانداری برگزار شد که با ملاحظات امنیتی بی نتیجه ماند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی توضیحات راستی
ناگفته نماند که عصر دیروز، ویژه برنامه «در سوگ امام کوخ نشینان» با حضور دانشجویان، طلاب و عموم مردم انقلابی در اعتراض به برخورد شهرداری کرمانشاه با آلونک نشینان شهرک فدک کرمانشاه برگزار شد. رشیدی و ایزدخواه، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه حضور داشتند.     تأمین مسکن جزو حقوق مستضعفان است روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه «در سوگ امام کوخ نشینان» در خصوص ماجرای تخریب خانه‌های شهرک فدک و مرگ آسیه پناهی می‌گوید: عدالتخواهی از دست انداختن به نماد‌های فساد و تبعیض و فقر می‌گذرد، چرا که هنوز درگیر ساختار‌های استعماری هستیم. ساختار‌های ما هنوز متحول نشده اند و دولت اسلامی شکل نگرفته است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سخنرانی ایزدخواه
این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز می‌کند: باید از اتفاق فوت آسیه پناهی، آرمان خود را فریاد بزنیم تا به آن نقطه قانون گذاری و سیاست گذاری برسیم. در قانون اساسی، تأمین مسکن جزو حقوق مستضعفان است و تا زمانی که ما آن را اجرا نکنیم، نمی‌توانیم با معلول آن (مسکن غیرقانونی) بجنگیم.


بیشتر بخوانید:

نمایندگان مجلس در مورد تخریب مسکن محرومان کرمانشاه و فوت آسیه پناهی به مسئولان اجرایی تذکر دادند

 

اگر مسئله تبعیض را حل کنیم، مردم حاضرند جلوی همه دنیا بایستند صادق شهبازی، فعال رسانه‌ای و سیاسی نیز عصر دیروز، در شهرک فدک کرمانشاه گفت: چرا امام ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام کرد؟! چون زمانی که همه جلوی امام ایستادند، از رژیم شاه تا قدرت‌های جهانی، متحجران، روشنفکران و متدین نماها، همین مردم مستضعف پشت امام ایستادند. برای اینکه امام می‌گفت دین باشد و ظلم به هیچکس در هیچ کجا نباشد! ما آمده‌ایم با آرمان‌های امام بیعت کنیم، نه در کاخ‌های اشرافی، بلکه در جایی که امام می‌گفت انقلاب مال آن هاست. برپادارندگان واقعی انقلاب، یعنی محرومین و مستضعفین!   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سخنرانی شهبازی در شهرک فدک کرمانشاه
شهبازی با بیان اینکه در حکومت دینی حتی یک مورد تبعیض هم پذیرفته نیست و اگر مسئله تبعیض را حل کنیم، مردم حاضرند جلوی همه دنیا بایستند، خاطرنشان می‌کند: امام خمینی (ره) اولین پیامی که در اسفند ۵۷ دادند، پیام مسکن بود و فرمودند که ما باید مسکن محرومان را تامین کنیم. اصل ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی که اصل‌های شهید بهشتی هستند، برای هر ایرانی حق مسکن را قائل می‌شود. دست گرفتن عکس حاج قاسم و شعر خواندن و حرف از منویات امام و آقا، وقتی که راه و مسئله امام را کنار می‌گذارید، توهین به امام و آقاست! در حکومت دینی حتی یک مورد تبعیض هم پذیرفته نیست. ما انقلاب کردیم، ۳۰۰ هزارتا از بهترین بچه‌های این مملکت را داده ایم که این خط را حاکم کنیم؟!  

جدای از تجمع اخیری که صورت گرفت، دانشجویان مطالبه گر کرمانشاه و تهران از ابتدای رسانه‌ای شدن موضوع تخریب خانه‌های شهرک فدک و فوت آسیه پناهی به این جریان ورود کردند و به ابعاد مختلف تخلف شهرداری و اداره اوقاف کرمانشاه در زمینه تخریب این خانه‌ها و برخورد‌های ناشایستی که با ساکنان این منطقه حاشیه نشین داشتند، پرداختند.


بیشتر بخوانید:

قوه قضائیه و دادستانی به جریان فوت آسیه پناهی ورود کند / لزوم اجرای قانون حق مسکن برای همه! نحوه برخورد شهرداری کرمانشاه با حاشیه‌نشینان اشتباه بود / خواستار ورود قوه قضائیه هستیم


گفتنی است، خبرگزاری دانشجو، تا زمان محاکمه عاملان تخریب غیرقانونی خانه‌های این شهرک و فوت آسیه پناهی، به پیگیری‌های خود پیرامون این موضوع ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مطالبه گری دانشجویی آسیه پناهی شهرک فدک کرمانشاه قوه قضائیه شهرداری کرمانشاه اداره اوقاف کرمانشاه جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه امام صادق ع سازمان بازرسی کل کشور مناطق محروم حاشیه نشینی مسکن حاشیه نشینان کرمانشاه تخریب خانه های کرمانشاه شهرداری و اداره اوقاف اداره اوقاف کرمانشاه شهرک فدک کرمانشاه ساخت و ساز غیرقانونی مجلس شورای اسلامی شهرداری کرمانشاه دانشجویان و مردم مرگ آسیه پناهی فوت آسیه پناهی مردم انقلابی بیشتر بخوانید آسیه پناهی حاشیه نشینان حاشیه نشینی زمین ها قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم های آمریکا و انگلیس با حمایت همه جانبه و بی شرمانه بیشترین نقش را در جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی طی هفت ماه داشته اند، این دو رژیم اکنون در حال سرکوب قیام دانشجویی در حمایت از فلسطین هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «رژیم‌های آمریکا و انگلیس با حمایت همه جانبه و بی شرمانه بیشترین نقش را در جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی طی هفت ماه داشته‌اند!

این دو رژیم اکنون در حال سرکوب قیام دانشجویی در حمایت از فلسطین هستند.

آنها با انتشار اطلاعات نادرست و روایات و اخبار جعلی نمی‌توانند افکار عمومی جهان را از حمایت ننگین خود از جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین منحرف کنند.»

کد خبر 750521

دیگر خبرها

  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش
  • قتل بی‌رحمانه مادر توسط پسر پرخاشگر در شهرک دانشگاه
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند