Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@02:27:35 GMT

واکنش آمریکا به اقدام ایران در آزادی مایکل وایت

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۸۰۲۹

واکنش آمریکا به اقدام ایران در آزادی مایکل وایت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مایک پمپئو روز پنج‌شنبه پس از آزادی مایکل وایت از زندان ایران که به دلایل امنیتی و داشتن شاکی خصوصی متهم شده بود، در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما یکی دیگر از آمریکایی‌ها را به خانه آوردیم.

وی با این ادعا که «مایکل وایت، بازنشسته نیروی دریایی آمریکا که به صورت اشتباه در ایران به مدت حدود 2 سال بازداشت شده بود، آزاد شده است»، افزود: اکنون او در راه بازگشت به آمریکا است، جایی که انتظار می‌رود به خانواده‌اش بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا از برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران سپاسگزاری کرد که برای آزادی وایت با ایرانی‌ها مذاکره کرده است و گفت: من از دولت سوئیس و فعالیت دیپلمات‌هایمان در تسهیل این موفقیت دیپلماتیک قدردانی می‌کنم.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این با اعلام خبر آزادی آقای مایکل ری وایت گفته بود: با جلب رضایت مادی و معنوی شاکیان خصوصی توسط آقای وایت، نامبرده در مورد سایر جرایم خود مشمول رافت اسلامی شده و با توجه به گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، و با در نظر داشت ملاحظات حقوق بشری، امروز پنج‌شنبه ۱۵ خرداد با حکم قاضی پرونده آزاد و از کشور خارج شد.

وی ادامه داد: همزمان با آزادی وایت، دکتر مجید طاهری که به دلایل واهی در آمریکا زندانی شده بود، حکم آزادی خود را از دادگاه دریافت کرد و از زندان آزاد شد.

پمپئو ادامه داد: در حالیکه ما از اقدام سازنده ایران در این زمینه خرسندیم، کارهای زیاد دیگری باقی است. ایالات متحده تا آوردن همه آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران و سراسر جهان به خانه‌ای که دوستش دارند، آرام نخواهد گرفت.

وی در این بیانیه بدون اینکه اشاره‌ای به ایرانیانی که به اتهام دور زدن تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی در ایالت متحده گروگان گرفته شده‌اند، خواستار آزادی سایر بازداشت شدگان ایرانی-آمریکایی از ایران شد.

وزیر خارجه آمریکا که در 2 سال گذشته نشان داد مسیر دیپلماسی را برنمی‌تابد و تنها مشتاق اعمال سیاست تروریسم اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی علیه مردم ایران است، برخلاف اظهارات مکرر مقامات ایران، بار دیگر خواستار پاسخگویی کامل تهران درباره سرنوشت رابرت لوینسون مامور بازنشسته پلیس فدرال آمریکا شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در پی آزادی دو زندانی ایرانی و آمریکایی گفت: گروگان‌های ایرانی که در دست ایالات متحده و یا به نیابت از آنها اسیر شده‌اند باید به خانه خود باز گردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس عسگری امام خمینی قیام 15 خرداد طرح شفافیت آراء بیماری کاوازاکی اردشیر مطهری پمپئو وزیر خارجه آمریکا ایران آزادی مایکل وایت مجید طاهری سیروس عسگری امام خمینی قیام 15 خرداد طرح شفافیت آراء بیماری کاوازاکی اردشیر مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • ذهن آمریکااندیش
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه