Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق نامدار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله شامل آنتی‌سرم خونی به وزن هفت هزار و ۳۰۰ کیلوگرم وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه ارزش این محموله دارویی ۶۱۸ هزار و ۹۸۱ یورو است، ادامه داد: این محموله که از مبدا فرانسه بارگیری شده بود،  پس از انجام تشریفات گمرکی راهی گمرک پیام تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از این ۱۹ محموله دارویی به علت بسته شدن مرز از طریق بازارچه «ساری‌سو»  در نزدیکی مرز بازرگان وارد کشور شده بود.

وی اضافه کرد: مرز بازرگان روز گذشته با حضور مدیرکل گمرک گوربولاغ ترکیه و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در خانه ملت بازگشایی و فعالیت خود را برای تجارت کالا به صورت ۲۴ ساعته آغاز کرد.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

ایران سه مرز رسمی با ترکیه دارد که همه آنها شامل بازرگان ماکو، سرو ارومیه و رازی خوی در آذربایجان غربی قرار دارد؛ سرو نیز پس از شیوع بیماری کرونا به طور کامل بسته شده ولی تردد محدود ریلی از مرز رازی در این مدت بین ۲ کشور ایران و ترکیه صورت گرفته است.

برچسب‌ها گمرک بازرگان مرز بازرگان گوربلاغ ترکیه بازرگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان مرز بازرگان گوربلاغ ترکیه بازرگان گمرک بازرگان مرز بازرگان گوربلاغ ترکیه بازرگان مرز بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این جلسه که با حضور مدیرامور آب و فاضلاب ماکو، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و مدیر کنترل کیفیت آب دانشگاه علوم و پزشکی آذربایجان غربی برگزار شد، کیفیت آب شرب شهرستان ماکو و روستا‌های تابعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین وضعیت بهداشت و ایمنی فاضلاب آپارتمان‌های مساکن مهر و ملی و تعدادی از ادارات و مراکز از جمله کشتارگاه، اداره زندان و آپارتمان‌های مساکن مهر ۲۸۸ واحدی و آپارتمان‌های آسمان ماکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تمهیدات لازم جهت هر چه بهتر شدن بهداشت آب و ایمنی فاضلاب آنها انجام شود.

دیگر خبرها

  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه