Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه پنجشنبه گفت تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم کردن کشورهایی که صادرات نفت ایران به ونزوئلا را تسهیل کنند، غیرقابل قبول است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» زاخارووا طی نشست خبری هفتگی با انتقاد از تحریم‌های جدید با هدف ممانعت از صادرات نفتی ایران به ونزوئلا، توضیح داد: «دولت آمریکا طی روزهای گذشته هشدارهای مشخصی درباره هرگونه همکاری در فروش نفت ایران به ونزوئلا به کشورهای جهان داد، که به هیچ‌وجه قابل قبول نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: «واشنگتن برای افزودن به تهدیدهای پیشین علیه مالکان شناورها و شرکت‌های بیمه، اکنون مسئولان بنادر، مالکان و ناخداهای شناورها را تهدید می‌کند. طی روزهای گذشته، خزانه‌داری آمریکا لیست تحریم‌ها را با قرار دادن چهار شرکت کشتی‌رانی دیگر که در ارسال نفت ایران به ونزوئلا دخیل بودند، توسعه داد».

این مقام روس با بیان اینکه محدودیت‌ها علیه کاراکاس، بر سپهر اقتصادی و اجتماعی ونزوئلا تاثیر منفی می‌گذارد، اظهار داشت: «از دیدگاه قوانین بین‌الملل، این یکی از بارزترین نمونه‌های ماهیت غیرقانونی چنین اقداماتی است که با وضعیت دشوار همه‌گیری (کووید۱۹) در جهان نیز دوچندان می‌شود. در بحبوحه این همه‌گیری، آن (اقدامات) غیرانسانی و بدبینانه به مسئولان ونزوئلا اجازه نمی‌دهد به میزان کافی دارو و دیگر تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا را به مردم خود ارائه دهند».

بر این اساس، زاخارووا با محکوم کردن سیاست‌های تحریمی آمریکا، تصریح کرد: «ما این اقدام غیرقانونی را محکوم کرده و خواستار توقف این اقدامات علیه یک دولت مشروع هستیم».

وی همچنین از تمام نیروهای سیاسی در ونزوئلا خواست تا گفت‌وگوی سراسری ملی را بر مبنای اصول دموکراتیک این کشور، برای پایان دادن به بحران و اختلافات سیاسی اخیر آغاز کنند.

دو هفته پیش، پنج نفتکش فورچون، فارست، فکسون، پتونیا و کلاول از تنگه جبل‌الطارق به مقصد آمریکای لاتین عبور کردند و به سمت ونزوئلا حرکت کردند. روز گذشته، پنجمین و آخرین نفتکش حامل سوخت و تجهیزات ایران (کلاول) وارد بندر ونزوئلا شد تا محموله خود را تحویل دهد.

این اقدام ایران، آنهم در حالی که هر دو کشور تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، بازتاب های بسیار و عصبانیت مقامات واشنگتن را به دنبال داشته است. علاوه بر مشکلات اقتصادی و عدم فروش بنزین، کاراکاس اکنون با کمبود شدید بنزین روبه‌روست بطوری که زندگی عادی و روزمره مردم مختل شده و کمبود بنزین، بر ارسال مواد غذا و رسیدن دکترها به بیمارستان نیز تاثیر گذاشته است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش درباره رسیدن نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا گفته بود: «ای کاش به آنجا نمی‌رسیدند. ما در حال تماشا کردن هستیم. می‌دانیم که باز هم رخ می‌دهد».

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات نفت مسکو وزارت خارجه ونزوئلا تحریم ماریا زاخارووا نفت ایران به ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود