Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@20:10:49 GMT

اکرمی: عدم وحدت نوعی عقبگرد از انقلاب است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۸۶۰۱

اکرمی: عدم وحدت نوعی عقبگرد از انقلاب است

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به بخشی از سخنان رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه برخی انقلابی‌ها تبدیل به فسیل شده‌اند، گفت: افراد در طول تاریخ متفاوت بودند، برخی سطح‌شان پایین‌تر و برخی سطح بالایی داشتند، عده‌ای پر تحمل بودند و عده‌ای دیگر کم تحمل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی تاریخ، بخصوص تاریخ اسلام، را مطالعه کنیم نظیر اتفاقاتی که در انقلاب اسلامی رخ داده است را داشته‌ایم و در آینده نیز خواهیم داشت.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب پیشرفت‌ها و تحولات و از سوی دیگر عقبگرد‌ها و انفعال‌هایی داشته‌ایم، گفت: مردم در انتخابات فروردین ۵۸، مشارکت ۹۸ درصدی داشتند درحالی که در اسفند ۹۸، به دلیل برخی مسائل و گلایه‌مندی‌های مردم از مسئولان، مشارکت ۴۲ درصدی را شاهد بودیم.

اکرمی تاکید کرد: ما باید در جامعه آگاه‌سازی کنیم تا شاهد تحول باشیم. مثلاً باید بگوئیم ما می‌خواهیم مملکت‌داری کنیم، منهای فروش نفت. به تعبیر رهبر انقلاب باید بند ناف اقتصاد را از نفت قطع کنیم. تحقق این مهم تنها با حرف زدن امکانپذیر نیست بلکه باید وارد میدان شویم و عمل کنیم.

وی اظهار داشت: باید آن‌هایی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند را آگاه کنیم که راه تحول اقتصاد کشور قطع وابستگی به نفت و جایگزین کردن مالیات است.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: وقتی به پرونده‌های فساد اقتصادی نگاه می‌کنیم، و می‌بینیم که مثلاً یک زن و شوهر به تنهایی ۶ هزار خودرو، ۲۴ هزار سکه و ۱۰۰ کیلو طلا خریداری کرده‌اند و بازار را ملتهب ساخته‌اند، درمی‌یابیم که ما در برخی موارد دچار عقبگرد شده‌ایم.

اکرمی با بیان اینکه ما باید در فکر، فهم، مدیریت، وجدان کاری افراد جامعه تحول ایجاد کنیم، گفت: همه باید نگاه میدانی و عملیاتی داشته باشیم تا بتوانیم جامعه را در مسیر تحول و بهبود قرار دهیم.

وی گفت: همه نهاد‌های جامعه از خانواده گرفته تا مدرسه، دانشگاه و سازمان‌های عمومی و دولتی باید فکر کنند و ببینند چرا ما دائماً در کشور گرفتار جدل‌ها و دعوا‌های اجتماعی و سیاسی هستیم؟ امروز وجود ۱۶ میلیون پرونده در دستگاه قضائی، نوعی توقف و عقبگرد در مسیر تحول انقلاب است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما تا زمانی که فرهنگ خود را اصلاح نکنیم، از تحول برخوردار نمی‌شویم، خاطر نشان کرد: برای ایجاد تحول در کشور تنها دولت مسئولیت ندارد بلکه ملت نیز باید در روند تحولات کشور مشارکت داشته باشد در غیر این صورت تحولی اتفاق نخواهد افتاد.

اکرمی جدل‌های سیاسی، عدم وحدت و همدلی و سوداگری‌ها در عرصه اقتصاد را نوعی عقبگرد دانست و گفت: لازمه تحول در اقتصاد و فرهنگ، تحول در اخلاق عمومی جامعه است.

منبع: فردا

کلیدواژه: اکرمی پرونده های فساد اقتصادی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حجت‌ الاسلام عابدین رستمی در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع مومنان و نمازگزاران با دعوت آنان به تقوای دینی و خداترسی و پرهیزکاری و مسیر حق و توحید اظهار داشت: به گفته پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله وسلم ملاک برتری انسانها تقواست و آنچه که انسانها را ارزش می دهد فقط و فقط تقواست.

وی گفت: به فرموده پیامبر اکرم صلی الله هیچ کس بر کس دیگری ارجحیت و برتری ندارد نه عرب بر عجم و نه عجم بر عرب نه سفید پوست بر سیاه پوست و تنها ملاک برتری انسانها تقوای آنان است و آنچه انسان را به خدا نزدیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی بیان کرد: کسی کرامت و برتری دارد که با تقوا باشد مهاجرت دو گونه است هجرت نخست هجرتی است گه از گناهان دوری کند و از سیئات و گناهان و چیزهایی که ارزش‌های انسان را کم کند هجرت کند و مهاجرت دوم دور شدن از گناه و حرکت به سمت پروردگار و دوری از وسوسه های شیاطین است.

وی افزود: کسی که ایمان داشته باشد خیر و شر و آبروی و ثروت و سلامت و اقتصاد او در دستان پروردگار متعال است و فکر این فرد شکست ناپذیر و خلل ناپذیر است .

خطیب نماز جمعه شهرستان قروه در ادامه خطبه های این هفته با تبریک هفته کار و کارگر گفت: نیروی کار و کارگر موتور محرکه اصلی اقتصاد هر جامعه ای است جامعه ای که بخواهد مایحتاج خود را تامین کند و بحران‌های اقتصادی خود را پشت سر بگذارد و متکی به درون خود باشد باید به کار و کارگر بها دهد هم در حوزه وضع قوانین و هم در حوزه حمایت‌ها و پشتیبانی ها و هم در حوزه هویت بخشی جامعه کارگران باید کوشا باشد.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: کارگری که در اسلام یک هویت ذاتی و اصیل دارد یک ابزار تولیدی نیست بلکه بر خلاف دیدگاه غرب و تمدن غیر اسلامی، کارگر یک ابزار تولید نیست و چرخ دنده نیست که بچرخد و خروجی آن برای دیگران باشد کارگر اصالت ذاتی و ارزش و بنای ذاتی دارد  بطوری که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم آنقدر به کارگر بها و ارزش می دادند خم می شدند و  دست کارگر را می بوسیدند و این پیام را در تمام دنیا منتشر کردند که این ارزش و عزت واقعی کارگر است و جامعه کارگری وابسته به ما نیست بلکه ما وابسته به آنان هستیم اگر این اصل خودش را در قانون و اجرا نشان دهد این جامعه جامعه ی بالنده ای می شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید نواقص مربوط به جامعه کارگری را جبران کنیم چه در حوزه سیاستگذاری و چه حوزه اجرایی و چه در حوزه حمایت و پشتیبانی باید حقوق جامعه کارگری حفظ شود.

حجت الاسلام  رستمی در پایان افزود: مطالبات جامعه کارگری که مشکلات بیشتر جامعه کارگران است بیمه و امنیت شغلی کارگران است که باید حفظ شود .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم