Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@08:25:09 GMT

سومین کاهش هفتگی متوالی قیمت جهانی طلا

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۹۱۱۴

سومین کاهش هفتگی متوالی قیمت جهانی طلا

ایران اکونومیست- در حالی که بازارها در انتظار انتشار گزارش بازار کار آمریکا هستند و امیدها به ترمیم اقتصادی افزایش یافته است قیمت طلا به دلیل افزایش اشتها برای ریسک پذیری امروز کاهش داشته است.

به نقل از رویترز، در حالی که بازارها در انتظار انتشار گزارش بازار کار آمریکا هستند و امیدها به ترمیم اقتصادی افزایش یافته است قیمت طلا به دلیل افزایش اشتها برای ریسک پذیری امروز کاهش داشته و در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد افت به 1711 دلار و 81 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت با 0.63 درصد افت به 1716 دلار و 60 سنت رسید.

قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.8 درصد افت داشته که می تواند بزرگترین افت هفتگی از هفته منتهی به اول ماه می تاکنون لقب بگیرد.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا در این باره گفت: «پس از رشد معجزه آسای شاخص ها در بازارهای بورس قیمت طلا تحت فشار قرار گرفته است.» ارزش سهام در بازارهای آسیایی هرچند امروز از بالاترین رقم های چند هفته اخیر عقب نشینی کرد اما همچنان در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی بیش از 8 سال اخیر باقی مانده است.

اکنون سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای اشتغال بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا در ماه می هستند که احتمالا نشان خواهد داد 8 میلیون نفر دیگر از کار بیکار شده اند. این آمار نسبت به رقم بی سابقه 20.537 میلیون نفری که در ماه آوریل بیکار شدند اندکی امیدوارکننده است.

مویا افزود، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته، تنش های تجاری تداوم دارد، ریسک موج دوم شیوع کرونا همچنان باقی است و بانک مرکزی اروپا نشان داده که همچنان ممکن است بازارها را فاغلگیر کند، به نظر می رسد که بازار طلا آماده رشد مجدد قیمت هاست.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه با افزایش بیش از انتظار حجم بسته محرک اقتصادی آتی خود موافقت کرد.

 

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۰۸ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با دویست و بیست هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار