Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدرضا عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو  گفت: بعد از پیگیری‌ها مکرر همه دستگاه‌ها و آخرین پیگیری حقیر که خدمت جناب آقای رییس جمهور نامه نگاری کردم، ایشان به تمامی دستگاه‌ها دستورات لازم را ابلاغ نمودند، تا کار‌ها موثرتر دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه در پی تماس تلفنی رییس جمهور محترم که هفته قبل با رییس جمهور ترکیه داشتند، نهایتا امروز مرز بازرگان بازگشایی شد.

عبدالرحیمی افزود: سال گذشته در چارچوب تجارت بین المللی حدود ۲۶ میلیارد دلار ترانزیت خارجی از طریق این مرز صورت گرفته و همه کشور‌های منطقه از آن منتفع شده اند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور یکی از مهمترین مزیت‌های جغرافیایی و اقتصادی آن استقرار یکی از مهمترین مرز‌های زمینی تجاری و مسافری و گمرک بازرگان می‌باشد و تبادلات تجاری بین المللی نیز امروز هم برای توسعه تولید در داخل کشور و هم تولید در داخل منطقه آزاد ماکو با محوریت صادرات و تامین نیاز‌های داخلی از الزامات منطقه بوده که از این بازگشایی بهره‌مند خواهد شد.

عبدالرحیمی  گفت: مردم و جامعه محلی که در خدمت اقتصاد ملی به تسهیل گری تجارت دراین منطقه نیز مشغول هستند، قطعا از این بازگشایی نفع خواهند برد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو  بیان کرد: باید با تمام توان با تسهیل گری و تسریع در امر پردازش بار و مسافر بتوانیم سه ماه و نیم عقب ماندگی خود را جبران کنیم.

عبدالرحیمی تاکید کرد: با تسهیل گری در این منطقه قطعا شاهد جریان تجارت مزیت دار در این منطقه خواهیم شد. تا قبل از شرایط کرونایی روزانه از این مرز هزار کامیون تردد داشت و امیدوارم با تسهیل و تسریع در فرایند‌ها و ایفای نقش موثر همه دستگاه‌ها بویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان پایانه‌ها بتوانیم این رقم را به ۱۵۰۰ تا ۲ هزار کامیون در روز افزایش بدهیم.

این مسئول همچنین از پیگیری‌های نماینده محترم جدید منطقه و مدیران ارشد گمرک بویژه دکتر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دوکشور که آخرین آن دیروز بود، قدردانی کرد.

گمرک بازرگان در مجاورت مرز ایران با کشور‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ مرز‌های جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشور‌ها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

ایران سه مرز رسمی با ترکیه دارد که همه آن‌ها شامل بازرگان، سرو ارومیه و رازی خوی در آذربایجان غربی قرار دارد؛ سرو نیز پس از شیوع بیماری کرونا به طور کامل بسته شده، ولی تردد محدود ریلی از مرز رازی در این مدت بین ۲ کشور ایران و ترکیه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه آزاد ماکو ترانزیت خارجی صادارت کالا مرز بازرگان بازگشایی مرز بازرگان تجارت بین المللی منطقه آزاد ماکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور