Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@08:17:42 GMT

آخرین وضعیت نرخ تورم همسایگان ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۹۳۰۸

آخرین وضعیت نرخ تورم همسایگان ایران

آفتاب‌‌نیوز :

تا پایان ۱۲ ماه منتهی به می، نرخ تورم در ارمنستان از ۰.۹ درصد در ماه آوریل به ۱.۲ درصد در ماه می افزایش یافته است که این نرخ،بیشترین نرخ تورم از ژوئیه سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود. ارتباطات با تورم ۱.۶ درصدی، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، آب و برق با تورم ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱و مواد غذایی و نوشیدنی با تورم یک درصدی قرار دارند.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به حمل و نقل با منفی ۳.۷درصد بوده است. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم این کشور در ماه می منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شده که یک درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است. متوسط نرخ تورم در ارمنستان در بازه زمانی ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۹ معادل ۵۹۳.۶ درصد بوده که بالاترین تورم مربوط به ژوئن۱۹۹۴ با ۲۲هزار و ۸۸۷.۴۰ درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به مارس۱۹۹۹با منفی ۵.۵۲ درصد بوده است.

با توجه به قرار گرفتن تورم ارمنستان در سطح زیر ۲ درصد، بانک مرکزی این کشور فعلاً برنامه‌ای برای تغییر در نرخ بهره خود ندارد و به گفته آرتور جوادیان، رئیس بانک مرکزی این کشور سیاست‌های پولی فعلی حفظ خواهند شد.

از سوی دیگر نرخ تورم در گرجستان کاهشی بوده است. تا پایان ۱۲ ماه منتهی به می، نرخ تورم در گرجستان از ۵.۹ درصد در ماه آوریل به ۶.۵ درصد در ماه می کاهش یافته است که این نرخ، کمترین نرخ تورم در سه ماه اخیر محسوب می‌شود.

مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۴.۷ درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، لوازم منزل با تورم ۸.۳ درصد در رده بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به حمل و نقل با تورم منفی ۴.۶ درصدی و تنباکو با تورم ۱.۵ درصدی در رده بعدی قرار دارد. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم گرجستان در ماه می ۰.۲ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۷ درصد کمتر از تورم ثبت شده در این کشور در ماه قبل است.

متوسط نرخ تورم در گرجستان در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲ درصد بوده است که بالاترین تورم مربوط به آوریل ۱۹۹۶ با ۵۹.۳۱ درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به می ۲۰۱۲ با منفی ۳.۳ درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نرخ تورم گرجستان ارمنستان تورم مربوط درصد بوده نرخ تورم درصد در ماه ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

زهرا مینویی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر نوشت: در روز‌های اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ⁧ترانه علیدوستی⁩ هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است برای رفع این نگرانی، لازم به توضیح است؛ خانم ⁧ترانه علیدوستی⁩ از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌های طولانی درمان، در مسیر بهبود نسبی هستند.

دیگر خبرها

  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد