Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@03:03:11 GMT

سالروز ضربه کات‌دار فرازمینی روبرتو کارلوس(عکس)

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۹۳۹۹

سالروز ضربه کات‌دار فرازمینی روبرتو کارلوس(عکس)

23 سال پیش در چنین روزهایی روبرتو کارلوس ستاره بزرگ برزیلی گلی به ثمر رساند که از آن به عنوان عجیب‌ترین گل تاریخ فوتبال یاد می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، روز  سوم ژوئن 1998 روبرتو کارلوس با یکی از درخشان‌ترین ضربه آزادهای تاریخ فوتبال دنیا را در بهت و حیرت فرو برد. این دفاع چپ برزیلی در بازی افتتاحیه رقابتهای تورنی دو فرانس که به عنوان دستگرمی پیش از شروع جام جهانی 1998 این کشور برگزار می‌شد مشهوترین گل دوران فوتبالی خود و یکی از زیباترین و عجیب‌ترین گلهای تاریخ فوتبال را به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

ضربه آزاد استثنایی او فابین بارتز سنگربان فرانسه را گیج و مبهوت سر جای خود میخکوب کرد. ابتدا به نظر می‌رسید توپ از چارچوب دروازه بیرون است و لی توپ ناگهان با کاتی غیر قابل باور تغییر مسیر داد و مماس با تیر عمودی وارد دروازه بارتز شد.

 

 

 

روبرتو کارلوس سالها بعد اعتراف کرد که هنوز وقتی فیلم آن شوت خود را می‌بیند تعجب می‌کند و نمی‌داند دقیقا چطور آن کار را کرده است.

 

 

کارلوس زمانی که این گل استثنایی را به ثمر رساند دوران فوتبالی‌اش تازه آغاز شده بود. او دومین فصل حضورش در رئال مادرید را پشت سر می‌گذاشت و تازه بعد از دوران کوتاهی بازی برای اینترمیلان به اسپانیا آمده بود.

 

 

روبرتو کارلوس بعد از آن روز تاریخی تا هیجده سال بعد به فوتبال بازی کردن ادامه داد ولی دیگر هرگز برای زدن چنین ضربه‌ای تلاش نکرد چرا که می‌دانست تکرار دقیق آن ضربه باورنکردنی احتمالا غیرممکن است.

 

 

روبرتو کارلوس آنژی برزیل

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: روبرتو کارلوس آنژی برزیل روبرتو کارلوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم

به گزارش ورزش سه، استیون جرارد سرمربی انگلیسی الاتفاق عربستان و بازیکن سابق لیورپول در گفتگو اختصاصی که با رسانه لیگ عربستان داشت درباره نکات شخصی زندگی‌اش صحبت کرده است.

او ابتدا گفت: من به ورزش علاقه زیادی دارم، بنابراین سعی می‌کنم در این رشته بمانم و شغلی مرتبط با فوتبال یا شاید ورزش دیگری پیدا کنم. در دوران کودکی تنها اوقات فراغت من این بود که در تلویزیون به تماشای فوتبال بنشینم.

او ادامه داد: توصیه‌ای که من به بازیکنان جوان می‌کنم این است که رویاهای خود را محدود نکنند و تا زمانی که به آن‌ها نرسیدند، سخت و با پشتکار باشید. آدم‌های موفق با انگیزه و منظم هستند و تا زمانی که به موفقیت برسید، من معتقدم که باید این مسیر را ادامه دهند.

جرارد در مورد انتخاب سه بازیکن خود برای پیوستن به تیم تاریخی مدنظرش گفت: زین الدین زیدان را قطعا انتخاب خواهم کرد، زیرا او الگوی نسل من بود و بهترین هافبک جهان بود، بنابراین زیدان را انتخاب خواهم کرد. بعد از آن هم رونالدو و مسی را انتخاب می‌کنم که بهترین بازیکنان جهان در دوران بازیگری من بودند و به رقابت با آنها افتخار می‌کنم.

مربی انگلستانی الاتفاق در خصوص نحوه شخصی خودش پاسخ داد: وقتی سر کار نیستم، فقط به خانواده فکر می‌کنم. من فردی هستم که خیلی به خانواده‌ام وابسته هستم و 3 دختر و یک پسر دارم که همیشه با آنها فوتبال بازی می‌کنم و با آنها درباره فوتبال بدون خسته شدن صحبت می‌کنیم. برای خانه رفتن همیشه مشتاق بودم چون می‌دانم یک خانواده دوست‌داشتنی منتظر من هستند.

دیگر خبرها

  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • جام حذفی؛ شکست فجر در حضور ۱٠ هزار تماشاگر 
  • آلومینیوم اراک ۰ - ۲ پرسپولیس
  • منچسترسیتی با بردی پرگل در کورس قهرمانی ماند
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • گلایه ستاره سابق استقلال از علی دایی و کارلوس کی‌روش!
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • روبرتو کارلوس و چالش شکستن تخته سنگ (فیلم)
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها