Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@14:52:14 GMT

کلاس‌اولی‌ها از مرداد سنجش می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۹۴۰۵

کلاس‌اولی‌ها از مرداد سنجش می‌شوند

ایسنا/زنجان رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از مردادماه آغاز می‌شود.

فاطمه باغبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد: فرآیند سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سال‌جاری، با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و لزوم رعایت نکات بهداشتی سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه، از حساسیت خاصی برخوردار است و با توجه به شرایط موجود و لزوم تهیه ملزومات بهداشتی، فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در سال‌جاری از مردادماه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در زنجان، افزود: پایگاه‌های استان زنجان در سال‌جاری از ۸ مورد به ۱۵ پایگاه خواهد رسید. سال گذشته روزانه ۴۲ نفر از نوآموزان در این طرح ارزیابی می‌شدند که این آمار در سال‌جاری به ۲۰ نفر کاهش می‌یابد و همراه هر دانش‌آموز یک والد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند در محل سنجش حضور یابد و فاصله زمانی ارائه خدمات به نوآموزان از یک ربع به نیم ساعت افزایش می‌یابد.

باغبانی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول در استان زنجان مورد سنجش قرار گیرد، تصریح کرد: استان زنجان در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در حوزه سنجش داشته و آمار سنجش ۹۹ درصدی را به همراه داشته است.

رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برای سنجش نوآموزان در ابتدا ثبت‌نام نوآموز در مدارس انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از ثبت اطلاعات نوآموزان از طریق سامانه و مصاحبه رسانه‌ای اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد تا اولیا بر اساس زمان اعلامی در پایگاه‌های سنجش سلامت حضور یابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان سنجش سلامت نوآموزان سنجش نوآموزان بدو ورود استان زنجان سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام حضوری و الکترونیک کلاس اولی‌ها از امروز

والدینی که فرزندشان مهر ۱۴۰۳ به کلاس اول دبستان می‌رود از امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت می‌توانند به دو روش حضوری و الکترونیک برای ثبت‌نام اقدام کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام دانش‌‌آموزان کلاس اولی از امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 آغاز شد. یک میلیون و 600 هزار دانش‌‌آموز مهر امسال به کلاس اول دبستان می‌روند.

خانواده‌ها به دو روش حضوری و الکترونیک می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند، برای ثبت‌نام الکترونیک باید به سامانه MY.MEDU.IR مراجعه کرد. البته مراجعه ما به سامانه نشان داد که ثبت‌نام الکترونیک تا لحظه انتشار این خبر آغاز نشده است.

به گفته حمید طریفی حسینی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ خانواده‌ها با ورود به سامانه الکترونیک و تکمیل فرم مربوطه، مدرسه مدنظر خود را انتخاب می‌کنند و پس از بارگذاری مدارک لازم و بررسی مدیر مدرسه در صورتی که واجد شرایط باشند، ثبت‌نام آنها در مدرسه تایید می‌شود. این فرآیند چند روز طول می‌کشد البته ثبت‌نام فقط به صورت الکترونیک نیست و خانواده‌ها می‌توانند برای ثبت‌نام به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند.

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا/ اعلام سن ثبت‌نام

یکی از شرایط برای تأیید ثبت‌نام از سوی مدیر مدرسه، قرار داشتن محل سکونت خانواده در محدوده مدرسه است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش این را هم گفت که امسال برای ثبت‌نام مدارسی که در مرز میان دو منطقه آموزشی قرار دارند، امور تسهیل شده است و به ستادهای ثبت‌نام اعلام شده تا در اینباره با والدین همراهی کنند.

والدین باید توجه کنند که شرط لازم برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدرسه، انجام سنجش سلامت و داشتن نتیجه آن است.

متولدین دوم مهر 96 تا اول مهر 97 می‌توانند در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند همچنین در مناطق شهری تا 8 سالگی و در روستاها تا 10 سالگی می‌توان ثبت‌نام پایه اول دبستان را انجام داد.

والدینی که تا به امروز برای سنجش سلامت فرزند خود اقدام نکرده‌اند تا 31 اردیبهشت 1403 فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه MY.MEDU.IR برای سنجش سلامت نوبت بگیرند.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در سایر پایه‌های تحصیلی بعد از دریافت کارنامه و از تیر ماه آغاز خواهد شد.

فرآیند ثبت‌نام دانش‌‌آموزان در مدارس تا 31 مرداد 1403 ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات شرایط سنی ورود به کلاس اول برای سال تحصیلی جدید + آخرین مهلت ثبت نام سنجش
  • نحوه ثبت نام اینترنتی کلاس اولی‌ها + مدارک مورد نیاز و سایت ثبت نام
  • ثبت نام کلاس اولی‌ها از امروز + آدرس سامانه
  • فیلم| آغاز ثبت‌نام الکترونیکی کلاس اولی‌ها
  • ثبت‌نام حضوری و الکترونیک کلاس اولی‌ها از امروز
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • ثبت‌نام الکترونیکی کلاس اولی‌ها آغاز شد (فیلم)
  • ثبت نام ۱.۷ میلیون کلاس اولی‌ آغاز شد
  • (ویدیو) آغاز ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از امروز
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از امروز