Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنای قزاقستان لایحه مربوط به گسترش اختیارات رئیس جمهور در مورد شرایط اعلام حکومت نظامی را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مجلس سنای قزاقستان لایحه مربوط به گسترش اختیارات رئیس جمهور در مورد حکومت نظامی را مورد بررسی قرار می دهد.

«مراد‌ بیک‌تان‌اف» رئیس ستاد مرکزی نیروهای مسلح قزاقستان با اعلام این خبر گفت: قوانین مربوط به حکومت نظامی از طریق افزودن چند ماده جدید تکمیل می شود که بر این اساس رئیس جمهور قزاقستان در زمان صلح ترتیب کاربرد مقررات مربوط به حکومت نظامی را تعیین، مقررات نهاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، مقررات مربوط به شوراهای دفاعی مناطق، شهر های مهم، پایتخت، مقررات مربوط به سازمان دهی فعالیت دولت در دوره حکومت نظامی و همچنین در مورد نهادهای دولتی به طور مستقیم وابسته به آن در دوره حکوما نظامی را تصویب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود هدف اصلی لایحه مذکور بهبود سیستم آمادگی کشور برای دفاع و تضمین امنیت نظامی، مطابق سازی قوانین مربوط به حکومت نظامی با تهدید های احتمالی نظامی و تغییر ماهیت درگیری های نظامی، می باشد.

علاوه بر این اصلاحات قانون مذکور شامل موضوعات مربوط به تضمین امنیت افراد و اماکن تحت محافظت قرار گرفته، می باشد.

اصلاحات مذکور همچنین صلاحیت دستگاه ها و سازمان های دولتی برای آماده سازی اماکنی که در دوره حکومت نظامی نیاز به حفاظت و حمایت دارند، در رابطه با توان مهندسی و فنی و امنیت ضد خرابکاری و همچنین تهیه تجهیزات ویژه تعیین می کند.

سنای قزاقستان پیش نویس قانون «اصلاحات و اضافات به برخی مصوبات قانونگذاری این کشور در امور حکومت نظامی» را به تصویب رسانده است.

پیش از این نیز پیش نویس قانون «اصلاحات و اضافت به برخی از مصوبات قانونگذاری این کشور در شرایط اضطراری» تصویب شد که به رئیس جمهور امکان ایجاد روشی متفاوت برای تنظیم برخی از روابط پیش بینی شده در قانونگذاری این کشور را فراهم می کند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان رئیس جمهور حکومت نظامی مجلس حکومت نظامی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد