Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل عوض زاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سال گذشته هزار و ۳۳۴ تفاهم نامه در حوزه شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان منعقد شد که این میزان انعقاد موجب صرفه جویی حدود ۶۵ مگاواتی برق در این استان شد.

وی با بیان اینکه میزان تفاهم نامه‌های ثبت شده در سالجاری افزایش چشمگیری به نسبت سال گذشته داشته است ادامه داد: هزار و ۳۱۹ مشترک در بخش اداری، هزار و ۴۷۰ مشترک در بخش صنعتی، هزار و ۹۲۱ مشترک در بخش کشاورزی و ۴۸۷ مشترک حوزه تجاری در بخش مدیریت مصرف برق تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: به منظور جلوگیری از قطع برق احتمالی مشترکان این استان و پایداری برق مناطق حیاتی چون مراکز درمانی با توجه به شیوع فزاینده مبتلایان به ویروس کرونا، عزمی جدی برای کنترل مصرف برق به ویژه در ساعات اوج بار توسط این شرکت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با داشتن بیش از ۱۱ درصد مساحت کل کشور یکی از مناطق گسترده در حوزه توزیع برق کشور محسوب می‌شود گفت: آب و هوای گرم و خشک این استان سبب شده تا بیش‌از سایر استان شاهد افزایش دما و به دنبال آن مصرف بیشتر انرژی برق در این منطقه باشیم.

عوض زاده تصریح کرد: تمامی مدیران و کارشناسان این شرکت به صورت شبانه روزی در تلاشند تا با استفاده از تمامی راهکارهای تخصصی ممکن، ضمن کنترل شیب منحنی مصرف، مانع از بروز تنش در شبکه توزیع برق شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با افزایش تعداد تفاهم نامه ها و همکاری مسوولانه مشترکان، انتظار داریم در سالجاری میزان قابل توجهی صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج بار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مشترکان با توجه به تعرفه اشتراک برق، نوع تفاهم نامه امضا شده و میزان مشارکت در کنترل بار از امتیازات و پاداش‌های تعیین شده مناسبی بهره‌مند خواهند شد.

عوض زاده نقش مردم در مدیریت مصرف برق را مهم دانست و افزود: راهکارهای ساده اما پر اهمیت در حوزه مدیریت مصرف وجود دارد که خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز از جمله ساده ترین راه‌های صرفه جویی در مصرف برق است.

وی بیان کرد: پارسال بیش از ۲۸۸ میلیون تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف این استان اهدا شد که این امر در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به الگوی مصرفی مشترکان در پیک مصرف برق اشاره کرد و اظهار داشت: الگوی مناسبی برای مشترکان در نظر گرفته شده که در صورت عدم رعایت این الگو مصرف مشترکان پر مصرف متحمل افزایش ۱۶ درصدی علاوه‌بر هفت درصد معمول در هزینه قبض‌شان خواهند شد.

وی بیان کرد: با توجه به شروع گرمای هوا و تداوم آن که باعث افزایش فزاینده مصرف برق شده مشارکت و همکاری همگانی در مدیریت مصرف انرژی بویژه در ساعت اوج بار (ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) هستیم.

عوض زاده تصریح کرد: دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بوده و نیاز است به این امر بویژه در ساعات اوج مصرف (ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) توجه شود.

وی گفت: تا حد امکان افراد از لوازم پر مصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جارو برقی به صورت همزمان در ساعات اوج بار(ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) استفاده نکنند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مصرف بهینه برق شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق سیستان و بلوچستان مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ساعات اوج مدیریت مصرف تفاهم نامه مصرف برق عوض زاده اوج بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید سه‌شنبه صبح (۱۱ اردیبهشت) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم با هدف تأمین پایدار و رفع ناترازی گاز کشور و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی، اقدام‌هایی گسترده را طرح‌ریزی و اجرا کرده است. در این زمینه می‌توان به امضای قرارداد و اجرای طرح‌های توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه گام نخست میدان گازی کیش، پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، طرح ضربتی توسعه میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی و.... اشاره کرد.

شرکت ملی نفت ایران برای تحقق این اهداف و توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدام‌ها، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج همیشه فارس با تخمین حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید حدود روزانه ۱۲۸ میلیون مترمکعب گاز با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل مطالعات تفاهم‌نامه‌های یادشده و امضا و اجرای کامل قراردادهای طرح‌های یادشده، ضمن افزایش تولید گاز کشور و رفع ناترازی، ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به‌ویژه در استان‌ها و شهرهای محل اجرای طرح‌ها ایجاد شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک درصد از حجم سرمایه‌گذاری یادشده برای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز صرف خواهد شد.

در این طرح‌ها، برای نخستین بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین پایدار خوراک مورد نیاز مجموعه‌های به مطالعه و توسعه بالادستی میدان‌های گازی کشور می‌پردازند که گامی مؤثر برای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته‌شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌های توسعه میدان‌های گازی «زیره و خارتنگ» و ساختار اکتشافی «دارنگ»، توسعه میدان‌های گازی «سفید زاخور، سفید باغون و هالگان»، توسعه مخازن «خامی زیلایی و کارون» و جمع‌آوری گازهای همراه مسجدسلیمان، توسعه میدان گازی «عسلویه غربی» و ایستگاه تقویت فشار کنگان، توسعه مخازن «خامی شهیدان، زیلایی و کارون»، توسعه میدان‌های گازی «میلاتون و رودک، بینک و رگ سفید» و توسعه میدان‌های گازی «اهواز و مارون خامی» با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد صنعت نفت امضا می‌شوند.

کد خبر 6092488

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد