Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@05:14:36 GMT

پاسخ ملکی درباره عمدی بودن آتش سوزی‌های اخیر در تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۹۷۹۷

پاسخ ملکی درباره عمدی بودن آتش سوزی‌های اخیر در تهران

خبرگزاری فارس: سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران درخصوص اینکه در برخی از محافل و فضای مجازی پیام‌ها و ادعا‌هایی دست به دست می‌شود که حکایت از عمدی بودن آتش سوزی‌های اخیر در تهران دارد گفت: برای ما در سازمان آتش نشانی شهر تهران هنوز عمدی بودن آتش سوزی‌ها ثابت نشده است.

وی افزود: ایجاد آتش سوزی دهه‌ها عامل دارد که هر کدامش می‌تواند باعث آتش سوزی شود نظیر صاعقه، آتش خاموش نشده بعد از پیکنیک، اتصالی سیم‌های برق و حتی گرمای بیش از حد هوا در حالی که شعله عمدی یکی از این علت‌ها می‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ما در سازمان آتش نشانی تهران در همین روز‌های اخیر بار‌ها اعلام کرده ایم که عمدی بودن آتش سوزی‌هایی که عمدتا هم در فضای عمومی شهر بوده است برای ما ثابت نشده است.

ملکی گفت: البته نکته جالب این است که در خود آتش سوزی عمدی هم دو نوع آتش عمدی داریم. یک مورد همان چیزی است که در ذهن مردم همواره همراه با انگیزه خرابکاری است و نوع دوم که عمدی است، اما به قصد خرابکاری نیست.

وی ادامه داد: از سالیان قبل کشاورزان پس از اولین برداشت برای از بین بردن پوشال‌های باقی مانده روی زمین اقدام به ایجاد حریق می‌کرده اند تا پول حمل و نقل پوشال‌ها را ندهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در همین حین کنترل آتش از دست شان خارج شده و به زمین‌های مجاور و بوستان و درخت‌های دیگر سرایت می‌کرده و باعث حریق می‌شده است که این هم یک نوع آتش عمدی محسوب می‌شده است.

ملکی گفت:، اما اینکه برخی می‌گویند ما دیدیم یک نفر با یک شعله در دست آمد و جایی را به آتش کشید و رفت برای ما هنوز ثابت نشده است و باید اگر فیلم و عکس و مدارکی در دست دارند به ما و دستگاه‌های ذی ربط ارائه کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: آتش سوزی های تهران آتش نشانی سازمان آتش نشانی شهر تهران عمدی بودن آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه دیشب (پنجشنبه) آتش سوزی انبار کالا در بزرگراه شهید رجایی جنب بیمارستان هفتم تیر اعلام و همکاران ما در اولین فرصت در محل حادثه حضور یافتند.
ملکی افزود: با تلاش چندین ساعته آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش مهار و مراتب جهت بررسی علت حادثه در دستور کار قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه انبار مذکور حاوی مواد و اسپری‌های آرایشی بهداشتی بوده است گفت: این مواد قابل اشتعال، در کنار مجموعه‌ای از وسایل یدکی و لاستیک‌های دوچرخه قرار داشت که باعث سرایت آتش به آن‌ها شد.
آقای ملکی اضافه کرد، خوشبختانه، آتش با تلاش آتش نشانان به سایر کالاها، کانتینر‌ها و انبار‌های کناری سرایت نکرد ولی انبار مواد آرایشی و وسایل دوچرخه به طور کامل در آتش سوختند.
مدیر جانشین کلان اورژانس جنوب استان تهران هم با اشاره به نداشتن مصدوم در این حادثه گفت: در ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه با اعلام حریق همکاران اورژانس تهران در این محل حاضر شدند. آقای داودی افزود: فقط به همکاران آتش نشان که دچار سوختگی سطحی شدند، خدمات رسانی شد.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش