Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@16:44:43 GMT

حریق به جان درختان منطقه گردشگری بوکان افتاد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۹۹۵۸

حریق به جان درختان منطقه گردشگری بوکان افتاد

آفتاب‌‌نیوز :

سید فواد هاشمی افزود: این حادثه عصر روز گذشته روی داد و پس از تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی بلافاصله یک تیم از آتش‌نشانان ایستگاه‌ شماره ۲ به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه بیش از ۸۰ اصله از درختان این منطقه و فضای سبز آن نیز دچار حریق شد که با تلاش چندساعته ماموران آتش‌نشانی، مهار و از سرایت آن به مناطق دیگر جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هرساله با افزایش دمای هوا و نیز تراکم پوشش گیاهی علف‌های هرز منطقه گردشگری «کیوه رش»، این منطقه جنگلی دچار حریق شده و متاسفانه به درختان آن نیز آسیب وارد می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: با توجه به افزایش درجه حرارت هوا در روزهای اخیر، پوشش گیاهی مناسب و خشکیدگی علوفه‌ها در مراتع و جنگل‌ها احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که شهروندان باید نکات ایمنی رو به‌خوبی رعایت کنند.

این نخستین حادثه آتش سوزی در منابع طبیعی است که تاکنون گزارش شده است.

منطقه گردشگری و یا پارک جنگلی کیوه رش در مسیر جاده بوکان به کوسه بوده و دارای ۵۰ هکتار مساحت است.

در شهرستان بوکان ۴۰ نفر نیروی آتش‌نشان در هفت ایستگاه آتش‌نشانی شامل چهار ایستگاه در شهر، یک ایستگاه در شهر سیمینه و ۲ ایستگاه که در روستاهای بخش مرکزی و سیمینه قرار دارد، مستقر هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: درختان حریق سازمان آتش نشانی بوکان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد از اطفای حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت در خیابان شیرازی ۲۴ خبر داد. 

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد افزود: این حادثه در پشت بام یک ساختمان ۷ طبقه در حال ساخت به وقوع پیوست که پس از اعلام مرکز فرماندهی، بلافاصله همکاران ایستگاه یک به محل اعزام شدند.   

وی متذکر شد: همکاران آتش نشان با سرعت عمل بالایی که داشتند شیلنگ‌های آبرسانی را از  مسیر صعب العبور، به محل حریق منتقل و با کنترل شعله‌های آتش از گسترش حریق به ساختمان‌های مجاور و دیگر نقاط پیشگیری کردند.

دیگر خبرها

  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی