Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:10:35 GMT

روزنامه قطری: عربستان و امارات از ما سیلی خوردند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۳۲۴

روزنامه قطری: عربستان و امارات از ما سیلی خوردند

به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه «الرایه» قطر امروز در گزارشی مفصل، اقدامات دولت های حصار (عربستان، بحرین، امارات و مصر) را علیه قطر در سال های اخیر لیست  و به شدت به این کشورها بخصوص امارات و عربستان حمله کرده است.

این روزنامه در ابتدای گزارش خود آورده است که نقاب ها خیلی زود از صورت ها افتاد و اظهارات قلابی و بی پایه و اساس کسانی که برادر قطر محسوب می شدند و از این کشور حمایت و پشتیبانی می کردند، زود به پایان رسید و جایش را نفرت گرفت:

«دیری نگذشت که برادران دروغین احساس واقعی خود را نشان دادند ، پس از آنکه آنها یک جنگ اسفبار علیه قطر و علیه جام جهانی راه انداختند و از تمام سلاح های کثیف و (ممنوع) به صورت قانونی و غیر قانونی استفاده کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. آنها برای فشار آوردن به فیفا و جامعه بین الملل تلاش های ارزان و احمقانه ای انجام دادند و به قطر اتهامات دروغ و کلاهبرداری زدند تا همه را ترغیب کنند جام جهانی در قطر برگزار نشود تا خودشان این رویداد را بگیرند و در یکی از این کشورها برگزار کنند. از آنجا که ادعای همه آنها دروغ و باطل بود، حقیقت به سرعت آشکار شد. هرچند تلاش آنها هنوز هم ادامه دارد ولی مثل گذشته با شکست همراه خواهد بود. تلاش ها برای گرفتن جام جهانی از قطر به روش های مختلف انجام شد ولی در ادامه خواهان این شدند که جام جهانی را با قطر شریک شوند.»

یکی از اقداماتی که روزنامه الرایه ادعا کرده برای زمین زدن قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ از سوی دولت های حصار صورت گرفته، طرح پیشنهاد ۴۸ تیمی شدن این رقابت ها بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «از جمله سلاح های کثیفی که کشورهای محاصره کننده علیه قطر استفاده کردند، اتهام رشوه دادن برای تحریک جامعه بین المللی بود. آنها قطر را متهم به پرداخت رشوه به فیفا کردند ولی تحقیقات فیفا ثابت کرد که ادعای آنها باطل است.»

ساخت حساب های مجازی و تلاش های پنهان برای اعمال فشار به قطر موضوع دیگری است که مورد توجه الرایه قرار گرفته: «نخستین تلاش ها برای گرفتن جام جهانی از قطر ایجاد حساب های جعلی زیاد در شبکه های اجتماعی توسط شرکت های معروف با بودجه های اماراتی و عربستانی به منظور تاثیر روی افکار عمومی جهان، بود. عربستان و امارات با ارائه گزارش های دروغ و غیر واقعی به رسانه های غربی اقدام جدی علیه میزبانی قطر انجام دادند.»

روزنامه قطری در بخش دیگری از گزارشش آورده است: «یکی از شدیدترین پاسخ های رسمی که تمام تلاش دولت های شر را رد کرد و آنها را شکست داد، گزارش رسمی بازپرس آمریکایی گابریل گارسیا بود که از سوی فیفا مامور شد درباره ادعاهای مطرح شده توسط کشورهای محاصره کننده مبنی بر رشوه دادن قطر تحقیق کند. در این گزارش ۴۰۰ صفحه ای تایید شد که قطر هیچ تخلفی در گرفتن میزبانی نداشته است.»

در بخش پایانی این گزارش از اعطای میزبانی جام باشگاه های فوتبال جهان به قطر به عنوان «سیلی» محکمی به کشورهای عربستان، امارات و بحرین یاد شده است که می خواستند میزبانی را از قطر بگیرند.

کد خبر 4941771 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: قطر عربستان سعودی جام جهانی 2022 قطر تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران والیبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فدراسیون فوتبال فیفا فدراسیون کشتی لیگ برتر والیبال کنفدراسیون فوتبال آسیا وزارت ورزش و جوانان فوتسال باشگاه پرسپولیس جام جهانی تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • تلاش ستاره سیتی برای حضور در بارسا: کاهش دستمزد!
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • سرنوشت قایدی برای فصل بعد
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی