Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، قدرت افتخاری جمعه ۱۶ خرداد در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: پیش از این با توجه به افزایش میزان مسافران، افزایش تدریجی ناوگان اتوبوسرانی را داشتیم و در حال حاضر نیز حجم مسافران اتوبوس شهری نسبت به حالت عادی و پیش از شیوع ویروس کرونا تا ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به ضرورت رعایت فاصله فیزیکی افراد جامعه، بازگشایی برخی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و نیز رفع نگرانی شهروندان برای جابه‌جایی در شهر ناوگان اتوبوسرانی از روز شنبه با تمام ظرفیت اتوبوسرانی به جابه‌جایی مسافران اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه یادآور شد: پیش از این با توجه به مصوبه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا، با هدف جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس و نیز به دلیل کاهش قابل توجه میزان مسافران مقرر شده بود که ناوگان اتوبوسرانی در روزهای تعطیل سرویس‌دهی نداشته باشد.

به گفته وی، از هفته پیش‌رو در روزهای تعطیل نیز سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در تعدادی از خطوط اصلی دایر خواهد بود.

افتخاری با اشاره به دغدغه‌ مسوولان و فعالان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان در مورد استفاده نکردن برخی شهروندان و مسافران از ماسک و دستکش، تصریح کرد: استفاده از اقلام بهداشتی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی اجباری است اما با تاسف برخی شهروندان این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که رانندگان اتوبوس از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند، اظهار داشت: ایستگاه‌ها و پایانه‌های اتوبوسرانی در ۲ ماه گذشته ویژه مکان توقف مسافران علامت‌گذاری شده است و در نقاطی که این علامت‌گذاری‌ها مخدوش شده باشد، از سوی شهرداری مناطق اصلاح خواهد شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰ خط اتوبوس داریم که در زمان حاضر با ۵۵۰ دستگاه اتوبوس فعالیت دارند و قرار است از ۱۷ خردادماه با افزایش ۱۵۰ دستگاه اتوبوس، با ظرفیت ۷۵۰ تا ۸۰۰ اتوبوس به شهروندان خدمات‌رسانی کنند.

وی افزود: با توجه به کاهش حجم مسافران، افزایش تعداد اتوبوس بیش از این میزان در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

افتخاری درباره ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها نیز تشریح کرد: روزانه پس از پایان ساعت فعالیت ناوگان، اتوبوس‌ها به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند و در طول روز نیز یک تا دو نوبت در ۶ نقطه پایانه‌ای داخل شهری در زمان‌هایی که مسافرگیری انجام نمی‌شود، ضدعفونی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: نزدیک به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با هزینه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خریداری کردیم که ۷۵ دستگاه تحویل داده شده و در مرحله کابل‌کشی و نصب دستگاه کارتخوان است و ۲۵ دستگاه دیگر نیز تا اوایل تیر سال‌جاری از کارخانه تحویل گرفته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اضافه کرد: ضرورتی با شرایط کنونی که میزان مسافران اتوبوس‌های درون‌شهری به ۵۰ درصد کاهش یافته، برای به‌کارگیری این تعداد اتوبوس در خطوط دیده نمی‌شود اما این تعداد اتوبوس جدید برای فعالیت در ناوگان اتوبوسرانی در حال تجهیز و آماده‌سازی هستند.

وی در ادامه نیز حمل و نقل عمومی را یکی از عوامل انتشار ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: پیش از این در ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شده بود که نیروهای بسیج، سپاه یا نیروی انتظامی در قالب نیروهای مردمی در پایانه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس شهری مستقر شوند و شهروندان را به استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی تشویق کنند که این اقدام صورت نگرفت و اتوبوسرانی شهرداری اصفهان هم به دلیل کمبود نیرو نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد.

افتخاری همچنین از مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی خواست تا خودشان به صورت خودجوش استفاده از ماسک و دستکش را به همشهریان و سایر مسافران اتوبوس‌ها توصیه کنند.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنابر آمارهای رسمی این ویروس تا کنون به ابتلای افزون بر ۱۶۴ هزار نفر و فوت بیش از هشت هزار نفر در کشور منجر شده است.

شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در طول سال با حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در ۱۰۷ خط اتوبوسرانی در اصفهان و حومه فعالیت دارد.

کد خبر 518223 برچسب‌ها كرونا در ايران استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان اصفهان شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ناوگان اتوبوسرانی حمل و نقل عمومی دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوس ویروس کرونا اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اشاره شده با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف اقدام کنند.

شنبه ۱ اردیبهشت تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳: ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم

شنبه ۲ تیر تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو

یکشنبه ۱۷ تیر تا یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳: رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداء

دوشنبه ۱ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو

چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳: بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد و تایید نهایی و تثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد

سامانه میهمانی در طول نیمسال تحصیلی فعال بوده و نیازی به رعایت این جدول زمانبندی نیست.

همچنین با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت خواهد بود.

در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسؤولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند