Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:35:31 GMT

عده‌ای دنبال نقد و تخریب مکتب امام خمینی (ره) هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۴۷۶

عده‌ای دنبال نقد و تخریب مکتب امام خمینی (ره) هستند

امام جمعه موقت ورامین گفت: عده‌ای به دنبال اصلاح، نقد و تخریب امام (ره) هستند که دلسوزان انقلاب نباید فریب این افراد را بخورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین که پس از گذشت بیش از سه ماه برگزار شد، ضمن دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار داشت: ۱۵ شوال مصادف با سالروز شهادت حضرت حمزه (ع) در جنگ احد است که این اتفاق برای پیامبر اکرم (ص) بسیار سنگین و تلخ بود؛ همچنین سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است که سالروز ارتحال این عالم فقیه و عالیقدر را تسلیت عرض می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پس از حدود سه ماه امروز شاهد اقامه نماز جمعه هستیم، گفت: باید از مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران، گروه‌های جهادی، تشکل‌های مردمی، مساجد، بسیج و هیئت‌های مذهبی و آحاد مردم مؤمن تشکر کنیم که در این مدت در مبارزه با ویروس کرونا خوش درخشیدند و امروز شاهد اقامه نماز هستیم، ولی باید بدانیم این ویروس وحشی همچنان پایدار است و همچنان باید نسبت به رعایت اصول بهداشتی وسواس داشته باشیم و به آن پایبند بمانیم.

امام جمعه موقت ورامین افزود: از تمام عزیزانی که جهت بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد تلاش کردند، تشکر می‌کنیم و باید بدانیم که حضرت امام (ره) حق حیات بر گردن نه تنها ما بلکه جهان بشریت دارند؛ رهنمودها و مواضع امام راحل به گونه‌ای است که گویا امروز سخن می‌گویند و امروز قلم می‌زنند؛ آن قلم ملکوتی و آن نفس الهی ما را نجات داد و ۳۱ سال از رحلت امام می‌گذرد و به تعبیر مقام معظم رهبری در فرمایشات ایشان به مناسبت ۱۴ خرداد، امام یک انسان تحول‌آفرین و تحول‌خواه بودند و از حیث حاکمیت ارزش‌های الهی و معنوی آن هم به زبان روز توأم با الویت‌های معنوی توانست نه تنها ایران را، بلکه همه آزادگان دنیا را تحت تأثیر خود قرار دهد.

محمودی بیان داشت: آنچه خطرآفرین بوده، این است که با گذر زمان و به اسم نواندیشی حتی در لوای انقلابی‌گری، امام راحل زیرسؤال برده شوند، بنابراین ما باید بدانیم که حضرت امام و کسانی که غیر معصوم هستند، هرگز از نقد و خطا مبرا نیستند، گرچه خیلی‌ها پیدا شدند و گفتند حتی امام زمان (عج) را هم می‌توان نقد کرد و با این حرف‌های جاهلانه به دنبال مقاصد سیاسی خود هستند.

وی ادامه داد: باید بدانید معصوم کسی بوده که از هرگونه خطا و اشتباه مبرا است و آنچه که می‌گوید عین حقیقت است و آنجاست که نقد معنا ندارد، بلکه سؤال می‌توان کرد؛ چون ممکن است برای هر کسی سؤالی پیش بیاید، ولی نقد معنا ندارد و غیر معصوم در محضر خطا است.

خطیب نماز جمعه ورامین با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص نقد گفت: ایشان بارها تأکید داشته‌اند که نقد رسانه‌ها بسیار خوب است، اما همه می‌دانند که نقد با تخریب فرق می‌کند و نقد با تخریب تفاوت دارد که جای تأسف است که برخی حتی با ادعای انقلابی‌گری توهین و تخریب می‌کنند و اسم آن را نقد می‌گذارند.

محمودی تصریح کرد: آنچه در مورد حضرت امام خمینی (ره) رخ می‌دهد، این گونه است که حتی برخی طی سال‌های اخیر در فضای رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که بیاییم موارد نقد امام را بررسی کنیم؛ آیا این‌ها دنبال اصلاح و نقد هستند یا تخریب، اینجاست که دلسوزان انقلاب نباید فریب این افراد را بخورند و از امام و مکتب ایشان پاسداری کنند، چراکه نور امام و انقلاب هرگز خاموش نخواهد شد و امروز نیز راه و رسم امام توسط مقام معظم رهبری در حال استمرار است که باید با تمام وجود این مسیر نورانی صیانت شود.

وی بیان داشت: در مورد ۱۵ خرداد هم باید عرض کنم از همه عزیزانی که برای عزت از این روز تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم و اگر هم شرایط بهداشتی موجود از برپایی راهپیمایی پانزده خرداد محروم بودیم، ولی در حوزه فضای مجازی و رسانه‌ای کارهای خوب و ماندگاری انجام شد و برنامه‌های گذشته به شکل محدودتری اجرا شدند و باید باز هم تاکید کنیم که همه تأثیرگذاران در قبال پانزده خرداد مسئولیت دارند، چراکه باید در مورد ۱۵ خرداد ده‌ها اثر فاخر و ارزشمند در تمام رشته‌های هنری داشته باشیم.

امام جمعه موقت ورامین در خصوص اوضاع آمریکا گفت: این وحشی‌گری مدرن را گخ امروز در آمریکا مشاهده می‌کنیم به فرموده مقام معظم رهبری این حرکات زشت و پلید، حرکات جدیدی نیست؛ این خلق و خوی آمریکا است که تاکنون در کشورهای دیگر در میان ملت‌های دیگر اجرا می‌کرد، اکنون به جان ملت خودش افتاده است و هیچ ابایی ندارند که جلوی دوربین‌های دنیا سگ را به جان مردم می‌اندازند و سگ به جویدن مشغول می‌شوند و پلیس به تماشا ایستاده است و به مادر بچه به بغل سیلی می‌زنند و بچه به وسط خیابان پرتاب می‌شود، با ماشین روی آدم‌ها می‌روند و پلیس با زانو یک سیاه پوست را خفه می‌کند و این خیلی عجیب دردآور است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی امام تخریب نماز جمعه مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

آنگونه که جماران روایت کرده، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899428

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • تخریب بند خاکی دوازده امام روستای نوده
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است