Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر کل این سازمان از حق ایران در خصوص فناوری ماهواره‌ای دفاع کرد. تاریخ انتشار: 15:19 - 16 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۴۳۹ خبرگزاری میزان - روسیه از ایران برای برخورداری از حق فناوری ماهوراه‌ای دفاع می‌کند و ادعای آمریکا مبنی بر آنکه تهران قطعانامه هسته‌ای ۲۰۱۵ میان ایران و ۶ قدرت بزرگ را با ارسال ماهواره به فضا نقض کرده، رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفته است که تلاش‌های مداوم آمریکا برای محروم کردن ایران از حق استفاده از فناوری مسالمت ماهواره‌ای به بهانه‌های دروغین نشان از نگرانی جدی و پشیمانی عمیق این کشور دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی همچنین در ادامه به پرتاب ماهواره نور در تاریخ ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت) از سوی سپاه پاسداران اشاره کرده و تاکید کرد اتهام زنی آمریکا در خصوص پرتاب این ماهواره که برخلاف قطعنامه ۲۰۱۵ صورت گرفته، گمراه کننده است. بیشتر بخوانید:  بیانیه تروئیکای اروپا؛ تاکید بر حفظ برجام و تاسف از اقدام آمریکا درباره معافیت تحریمی ایران واسیلی نبنزیا، در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل وشورای امنیت نوشت، «ایران هرگز تسلیحات هسته‌ای در اختیار نداشته است و اکنون نیز در اختیار ندارد و انتظار داریم که در آینده هم به این نوع از تسلیحات مجهز نخواهد شد.»
وی در ادامه گفته است از زمان توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵، ایران توسط آژانس بین المللی تایید شده ترین کشور بوده است.

نبنزیا گفته است مسکو با هرگونه تلاش آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی و اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالفت خواهد کرد.
وی همچنین گفته است که دولت آمریکا از این توافق هسته‌ای به طور یکجانبه خارج شده در نتیجه حق استفاده از هیچ یک از مفاد این توافقنامه را ندارد.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران حوادث بین الملل روسیه سازمان ملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند