Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:14:59 GMT

امام (ره) در راه خدا قیام کرد و به دنبال منافع شخصی نبود

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۱۶۹۸

امام (ره) در راه خدا قیام کرد و به دنبال منافع شخصی نبود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ربانی شیرازی در خطبه‌های نماز جمعه زرقان این هفته شهرستان زرقان ضمن تسلیت بمناسبت رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد به جایگاه امام اشاره کرد و افزود: امام خمینی ( س) با انقلاب خود توانست جایگاه ویژه ای در بین آزادی خواهان جهان پیدا کند زیرا او فقط برای رضای خدا قیام کرد و منافع شخصی در این مسیر نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام راحل همیشه می‌فرمودند ما به کسی ظلم نمی‌کنیم و مقابل ظالم می‌ایستیم و این یک اصل مهم است که مردم آزادی خواه جهان باید به آن نگاه درستی داشته باشند.

امام جمعه زرقان در ادامه قیام ۱۵ خرداد را برخاسته از انگیزه مذهبی و ملی علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی قلمداد کردند و که برای حفظ حریم مرجعیت و روحانیت انجام دادند.

وی در رابطه با کرونا و وضع بحرانی آمریکا خاطر نشان کردند که در آمریکا ۴۱ میلیون بیکار دارد و مردم قادر به پرداخت اجاره بهای خود نیستند و رئیس جمهور ابله ناتوان اداره کشور را رها کرده و رفته دریک ایالت در زمین بازی گلف می‌کند بعد از بازی هم به داخل ویلا رفته و فیلم سینمایی تماشا می‌کند و مردم معترض را آرازل اوباش خطاب می‌کند و دستور می‌دهد با سلاح گرم به مردم حمله کنند.

کد خبر 4941814

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه زرقان سالروز رحلت امام ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان سالروز ارتحال امام خمینی ایلام آتش سوزی قزوین امام خمینی ره بیرجند سانحه تصادف آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به سالروز جنایات آمریکا در ویتنام گفت: آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ و عامل همه جنگ‌ها در دنیا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به سالروز حمله آمریکا به ویتنام گفت: آمریکا به معنای واقعی کلمه شیطان بزرگ است و زمانی که به این کشور حمله‌ور شد حتی به کشاورزی آن رحم نکرد و با ریختن سم در مزارع و مواد غذایی این کشور، سلامت مردم را به خطر انداخت.

وی با اشاره به سالروز عملیات بیت المقدس گفت: آسایش و آرامش امروز کشور را مرهون رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به روز 12 اردیبهشت، روز شهادت استاد مطهری و روز معلم گفت: استاد مطهری شخصیتی بزرگ و کم نظیر بود که باید اسوه معلمان باشد. شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند. همچنین در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

امام جمعه موقت گرگان  با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال 1380 فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، گفت: این ابلاغ تاکنون اجرا نشده و عمل به توصیه‌های ایشان سبب ریشه‌کنی فساد در کشور می‌شود.

وی با گرامیداشت هفته کار و کارگر یادآور شد: روز جهانی کارگر یادمان انسجام کارگران آمریکا و روزی است که کارگران این کشور تحصن سراسری بر علیه 14 ساعت کار داشتند.

امام جمعه موقت گرگان تاکید کرد: کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت.

مشاور وزیر در امور فرهنگی و مسئول قرارگاه جهاد تبیین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در جمع نمازگزاران گرگانی گفت: کارگران سربازان خط مقدم مبارزه در جنگ اقتصادی که دشمن ایجاد کرده، هستند. جایگاهی که اسلام برای کار و کارگر قائل است در هیچ مکتب و نظام سیاسی حتی مدعیات حمایت از این قشر وجود ندارد و آنان تنها به عنوان یک ابزار به کارگر نگاه می‌کنند.

محمد وحدتی اظهار کرد: اسلام بزرگترین سرمایه و جوهره اصلی انسان را کار می‌داند و برای آن جایگاه ویژه‌ای قائل است و نهایت این جایگاه و پیام بوسه زدن حضرت محمد (ص) بر دستان پینه بسته کارگر مشخص می‌شود.

وحدتی افزود: نامگذاری 10 سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب با مضامین مرتبط با تولید، اقتصاد و کار، نشان از اهمیت توجه ویژه داشتن به مساله جنگ اقتصادی ایجاد شده از سوی دشمن است که کارگران در خنثی کردن آن و حتی تبدیل به فرصت چنین تهدیداتی نقش بی‌بدیل و اساسی دارند.

وی ادامه داد: اگر تولید شکوفا شود، مشکلاتی نظیر اشتغال، تورم، کسری بودجه دولت، صادرات و توسعه آن، وجود قاچاق کالا و رشد اقتصادی حل خواهد شد. مهمترین هجمه دشمن در عرصه اقتصادی است و اگر ما درست و سنجیده عمل کنیم، نه تنها آن تهدیدات خنثی، بلکه تبدیل به فرصت خواهند شد.

انتهای پیام/581

دیگر خبرها

  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند