Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرایط کرونایی وضعیت سختی را برای مسلمانان ایتالیا به وجود آورده است و بسیاری از اجساد در سردخانه ها باقی مانده اند به این دلیل که قبرستان های اسلامی کافی برای دفن آنها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «عرب نیوز»،مسلمانان ایتالیا خواستار توسعه قبرستان های اسلامی در این کشور در پی شیوع ویروس کرونا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از آنجا که مسافرت های داخلی و بین المللی در بحران کرونا در ایتالیا ممنوع شده است اجساد مسلمانان را نمی توان به اماکنی که از آنجا آمده اند بازگرداند.

 

«عبدالله ردوئانه»،متولی مسجد جامع رم در این باره گفت: شرایط کرونایی وضعیت سختی را برای مسلمانان ایتالیا به وجود آورده است و بسیاری از اجساد در سردخانه ها باقی مانده اند به این دلیل که قبرستان های اسلامی کافی برای دفن آنها وجود ندارد.

 

وی افزود: این وضعیت در شمال ایتالیا که بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را داشته بسیار وخیم تر است.

 

ردوئانه همچنین گفت: در شمال ایتالیا جامعه مسلمانان گسترده نیز هست و به همین دلیل شرایط در آنجا برای مسلمانان سخت تر است.

 

بر اساس سرشماری سال 2018 میلادی 2.6 میلیون مسلمان در ایتالیا زندگی می کنند که 4.3 درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

 

56 درصد از مسلمانان در ایتالیا شهروند خارجی و 44 درصد آنها شهروندان ایتالیایی محسوب می شوند.

 

با وجود اینکه اسلام دومین دین بزرگ در ایتالیا است فضای کمی برای دفن مسلمانان در این کشور در نظر گرفته شده است.

 

اولین قبرستان اسلامی در سال 1856 میلادی برای مسلمانان ایتالیا ساخته شد و متاسفانه از آن زمان تا کنون پیشرفت زیادی در این زمینه صورت نگرفته است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: قبرستان اسلامی ایتالیا مسلمانان مسلمانان ایتالیا برای مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به المپیک خنثی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

به نقل از تسنیم بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899456

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • جان تری: تلاش فرگوسن برای انتقالم باورنکردنی بود اما من عاشق چلسی شده بودم
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • منشی درمانگاه روزی ۳۰ میلیون تومان سرقت می‌کرد
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است